۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
دولت جدید برای ساماندهی بازار اجاره برنامه کوتاه مدت ارائه کند
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت جدید برای ساماندهی بازار اجاره برنامه کوتاه مدت ارائه کند

حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور منتخب در اولین فرصت با ارائه برنامه کوتاه مدت، سازوکاری عملیاتی برای کنترل بازار اجاره مسکن ارائه کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به افزایش قیمت برگه اوراق تسهیلات مسکن، گفت: بی تردید یکی از دلایل رشد قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روزهای اخیر، افزایش تعداد معاملات و رشد تقاضا برای خرید خانه است چرا که در هفته های اخیر شاهد کاهش جزیی قیمت مسکن بودیم، از طرفی بخشی از افزایش قیمت اوراق هم به دلیل احتمال رونق بازار مسکن پس از انتخابات ریاست جمهوری است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد قیمت غیرمنطقی در بازار مسکن به ویژه در حوزه رهن و اجاره هستیم از این رو انتظار داریم دولت منتخب در اولین فرصت با ارائه برنامه کوتاه مدت، سازوکاری عملیاتی برای کنترل بازار ملک طراحی و مجلس نیز با قدرت بر اجرای آن نظارت کند تا شاهد تخلیه قابل توجه حباب قیمت مسکن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت جدید در حدود ۴۰ روز آینده مسئولیت امور اجرایی کشور را تحویل می گیرد، لازم است برای اجرای برنامه‌هایی اساسی، فکری به حال بازار آشفته مسکن کند تا در سال جاری نه تنها شاهد افزایش قیمت نباشیم بلکه روند نزولی قیمت‌ها که از چند ماه پیش آغاز شده نیز تداوم داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اضافه کرد:با توجه به اینکه هزینه تامین مسکن بخش عظیمی از سبد هزینه های خانوار را تشکیل می‌دهد، رئیس جمهوری و وزیر راه شهرسازی باید با جدیت قوانین مجلس در حوزه مسکن را اجراکرده و برای بهبود وضعیت رهن و اجاره تلاش کند.

کد خبر: ۹۴٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha