۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قدرت کشورها را تضمین می‌کند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قدرت کشورها را تضمین می‌کند

ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم گشایش مرکز نوآوری وخلاق رسانه همشهری، گفت: کشورها برای تضمین قدرت خود باید به توسعه شرکت های دانش بنیان وخلاق توجه کنند.

 به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و پیروز حناچی شهردار تهران، مرکز نوآوری وخلاق رسانه  همشهری رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و موسسه همشهری روبه‌روی دانشگاه تهران با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع، ایجاد شد.

مرکز نوآوری وخلاق رسانه  همشهری فضایی است برای تداوم، پایداری و سودآوری از طریق همکاری راهبردی با هسته‌ها و شرکت‌های خلاق. با راه اندازی آن، ‌ همه دانشجویان و اهالی رسانه که توانایی ایده پردازی در حوزه رسانه و ارتباطات را دارند می‌توانند در کنار مشاوران و متخصصان این مرکز و در راستای اهداف آن در راستای تبدیل ایده به محصول فعالیت کنند.

 ورود فناوری‌ها ونوآوری‌ها به رسانه ضروری است
ستاری در این مراسم، با اشاره به اهداف ایجاد خانه نوآوری همشهری، گفت: این کار شروع حرکتی بزرگ‌ در حوزه رسانه های مکتوب است. این رسانه ها این روزها به دلیل توسعه رسانه های دیجیتال اوضاع خوبی ندارند و لازم است نوآوری ها به این حوزه ورود کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: چنین مراکزی به شکل گیری ایده های جدید در این حوزه کمک و پای نوآوران دیگر حوزه ها را هم به این عرصه باز می کند. این کار شکل گیری کسب و کارهای مرتبط با این حوزه را تسهیل می کند و به نفع خود رسانه ها است.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق همچنین بیان کرد: ایده ها هنوز در حوزه نوآوری های رسانه ای شکل نگرفته است اما این شروع، نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

ستاری با اشاره به اینکه شهرها در آینده فضای مهم و راهبردی خواهند بود، گفت: شهرها در آینده نزدیک محور تغییرات مهم و بزرگی در کشورها خواهند بود و منشا تحولات جدی می شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معتقد است همین شهرها هستند که شیوه و ماهیت آموزش ها را نیز تغییر داده اند. امروز به واسطه توسعه شهرها مردم مجبورند تا پایان عمر نحوه استفاده از انواع فناوری را بیاموزند.

وی در ادامه اظهار کرد: ماهیت صنایع نیز تغییر کرده است. مثلا در گذشته آلودگی یکی از الزامات این‌صنایع بود اما امروز این موضوع بی معنا است.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: امروز شرکت ها به واسطه تغییرات و اعمال نوآوری ها ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی دارند. این تغییرات صنایع سنتی را هم ‌تحت تاثیر قرار داده است.

ستاری با اشاره به اینکه رسانه‌های سنتی باید به دنبال نوآوری باشند، گفت: اگر این نوآوری ها نباشد رسانه ها توسعه نمی یابند و از بین‌می روند. باید با ایجاد چنین مراکزی راه ورود نوآوری ها و ایده هایی خلاق به حوزه رسانه را باز کنیم.

ستاری افزود: قدرت کشورها منوط به توسعه شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق است. این کار رقابت و تجاری شدن ایده ها را شتاب می دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: شهرداری همیشه پشتیبان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری و ایده های شهری بوده و هست.

کد خبر: ۹۴٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha