۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۵
رشد ۵۶ درصدی صادرات کالای غیر نفتی استان مرکزی/ ۹۷ درصد ثبت سفارشات استان مرکزی تائید شد
معاون صمت استان مرکزی در گفتگو با بازار:

رشد ۵۶ درصدی صادرات کالای غیر نفتی استان مرکزی/ ۹۷ درصد ثبت سفارشات استان مرکزی تائید شد

اراک-- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از رشد ۵۶ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی و تایید ۹۷ درصدی ثبت سفارشات در دو ماه سال جاری خبر داد.

جعفر اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: چشم انداز صادرات استان مرکزی برای سال ۱۴۰۰ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، یک میلیارد دلار برآورد شده است. که در دو ماه ابتدای سال جاری ۱۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۲۱ میلیون دلار از استاد به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات صادرشده است.گ

وی ادامه داد: این میزان صادرات، نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۹۳ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۵۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صمت استان مرکزی در خصوص واردات، گفت: در همین مدت بازه زمانی نیز ۸۱ هزار تن انواع کالا که اغلب مواد اولیه و موارد نیاز واحدهای صنعتی بوده است که در داخل کشور امکان تولید آن وجود نداشت به ارزش ۲۲ میلیون دلار وارد شده است.

 اصغری خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت یعنی دو ماه سال جاری یک هزار و ۳۴۳ درخواست ثبت سفارش ثبت و  ۹۷.۵ در صد آنها تایید شده که ارزش ثبت سفارشات تایید شده در این مدت ۳۰۵ میلیون یورو بوده است.

کد خبر: ۹۴٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha