۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
خبرهای خوش اقتصادی می‌تواند به کاهش مستمر قیمت طلا منجر شود
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر:

خبرهای خوش اقتصادی می‌تواند به کاهش مستمر قیمت طلا منجر شود

بازار طلا بعد از انتخابات، نوعی بلاتکلیفی را تجربه می‌کند و رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر می‌گوید: فقط خبرهای خوش اقتصادی می‌تواند به کاهش مستمر قیمت طلا منجر شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، دیروز، بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، قیمت طلا و سکه روند کاهشی را پیش گرفتند و این موضوع سبب شد که برخی کارشناسان اعلام کنند احتمالا روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد داشت. امروز اما سکه جدید امامی، بر خلاف دیروز از همان ابتدای کار تصمیم به حرکت در مدار صعودی – البته با شیب ملایم – قرار  گرفت  و با حدود یک درصد افزایش قیمت به ۱۰ میلیون ۲۹ هزار تومان – تا لحظه تنظیم این گزارش- رسید.

عبادالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در این باره گفت: دیروز همزمان با شمارش آرا، به امید تغییر در سیاست‌های اقتصادی کشور- روند کاهش قیمت در بازار طلا قوت گرفت.

این کارشناس بازار طلا ادامه داد: کاهش قیمت طلا و سکه می تواند در کوتاه مدت ادامه داشته باشد و اما قطعا این روند در بلند مدت پایدار و ادامه دار نخواهد بود. نرخ تورم تا زمانی که به مرزهای ۳۰ درصدی نزدیک است نمی‌توان انتظار کاهش قیمت در بازار طلا و سکه را داشت.

محمدولی همچنین تاکید کرد: اگر خبرهای خوش اقتصادی ادامه داشته باشند، کاهش قیمت در همه اجناس اتفاق بیفتد، تعاملات ما با کشورهای دیگر بهبود پیدا کند و تولید داخل رونق پیدا کرده و محصولات تولیدی ایران در ساز و کاری سالم به کشورهای دیگر صادر شود، بازار طلا هم مثل بسیاری از بازارهای دیگر به اصلاح قیمت خواهد پرداخت.

او افزود: مذاکرات وین، اگر به نتیجه برسد می‌تواند گشایش های بسیاری در اقتصاد ایران ایجاد کند و آینده بازار طلا را هم بهتر کند. کاهش قیمت می‌تواند رونق در بازار طلا را هم ایجاد کند.

محمدولی همچنین در پیش‌بینی رویکرد این دولت، توضیح داد: من بر این باورم که رویکرد این دولت نگاه به درون خواهد بود این نگاه اگرچه باعث اشتغال و توسعه کار می شود و می‌تواند حال تولید را بهتر کند، اما این نگاه باید حتما در کنار توسعه روابط خارجی، البته استوار شود.

کد خبر: ۹۴٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha