۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
شروع ریزش قیمت ها در بازار ارز و طلا | قیمت سکه فرو ریخت
«بازار» گزارش می دهد

شروع ریزش قیمت ها در بازار ارز و طلا | قیمت سکه فرو ریخت

با انتخاب رییسی به عنوان رئیس جمهور منتخب کشور قیمت ها در بازار طلا و ارز کاهشی شد طوری که بهای دلار با یک پله سقوط از کانال ۲۴ هزار تومان به کانال ۲۳ هزار تومان آمد و طلا و سکه نیز ارزان شدند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه:  پس از انتخاب رئیس جمهور دولت سیزدهم توسط مردم، بازار طلا و ارز در مسیر کاهش قرار گرفت و از دیروز تا امروز ظهر قیمت این کالاها در بازار سیر نزولی را در پیش گرفته اند. تا جایی که دلار از کانال ۲۴ هزار تومان به کانال ۲۳ هزار تومان آمده است. و قیمت انواع سکه نیز در بازار روندی کاهشی به خود گرفتند. 

کاهش قیمت ها در بازار سکه و ارز بدون انجام کامل توافقات برجامی
هر چند کارشناسان پیش بینی می کنند؛ قیمت انواع ارز و سکه در بازار با رفع تحریم های بین المللی در پی توافقات برجام کاهشی می شود اما قیمت این کالاها در بازار هم اکنون با تعیین رئیس جمهور دولت آینده روندی کاهشی به خود گرفته این در حالی است که مذاکرات برای انجام توافقات هسته ای در وین همچنان بی نتیجه ادامه دارد.

با کاهش قیمتی که سکه را در بازار ارزان و نرخ دلار را بر مدار نزول قرار داده است، این احتمال وجود دارد که ریزش قیمت ها تا استقرار دولت سیزدهم همچنان ادامه دار باشد

کاهش قیمتی که سکه را در بازار ارزان و نرخ دلار را بر مدار نزول قرار داده است و این احتمال وجود دارد که به گفته کارشناسان ریزش قیمت ها تا استقرار دولت سیزدهم همچنان ادامه دار باشد.

سید مصطفی صفاری، کارشناس مالی در گفتگو با خبرگزاری« بازار» درباره علت کاهش قیمتها در بازار طلا و ارز گفت: بازار با مشخص شدن رئیس جمهور دولت آینده واکنش مثبت نشان داده است این موضوع باعث شده تا قیمت ها در بازار کاهشی شود. 

تا زمانی که هیئت دولت تشکیل نشود و سیاست گذاریهای اقتصادی و ...شکل اجرابی به خود نگیرند تغییر قیمت ها در بازار نیز  مقطعی و هیجانی است

وی با بیان اینکه بازار سکه و ارز مدت ها است منتظر یک اتفاق خاص بوده و با نوسان اندک قیمت همراه است، گفت: تغییر دولت ها معمولا تاثیر بسزایی بر روی قیمت ها در بازار ایجاد می کند اما این تغییر خیلی با ثبات نیست چرا که تا زمانی هیئت دولت تشکیل نشود و سیاست گذاریها اقتصادی و ...شکل اجرابی به خود نگیرند تغییر قیمت ها در بازار نیز مقطعی و هیجانی است.

صفاری ادامه داد: با برقراری تیم اقتصادی دولت و اتخاذ تصمیمات کارشناسانه برای حل مشکلات اقتصادی نباید انتظار داشت قیمت سکه و ارز در بازار به ثبات می رسد چرا که نوسان قیمت در بازار این روزها بر اساس تصمیمات احساسی و جو روانی بازار اتخاذ می شود. کاهش قیمت ارز و سکه در بازار امروز و روند مثبت معاملات در بازار سرمایه بیانگر این مسئله است.

روند معاملات در بازارها تا استقرار دولت جدید همچنان مثبت است
این کارشناس مالی پیش بینی کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر حمایت از بازار سرمایه، زدوده شدن فساد و بهبود معیشت مردم، بی تردید با استقرار دولت سیزدهم روند معاملات در همه بازارها مثبت و یا با ثبات نسبی همراه خواهد بود.

اکنون قیمت ها در همه بازارهای مهم سرمایه گذاری تا حدی نزولی شده است اما واکنش اصلی بازار را باید در نیمه دوم سال با استقرار هیئت دولت دید

صفاری ادامه داد: تاکید رئیس جمهور منتخب مردم بر حمایت از بازار سرمایه و حرکت در مسیر ساماندهی انواع بازارها باعث شده بازار با سیگنالی مثبت مواجه و روندی مطلوبی را طی کند. طوری که اکنون قیمت ها در همه بازارهای مهم سرمایه گذاری تا حدی نزولی شده است اما واکنش اصلی بازار را باید در نیمه دوم سال با استقرار هیئت دولت دید.

دلار ۲۳ هزار تومانی | قیمت سکه فرو ریخت
بنا به این گزارش، در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان، قیمت یورو ۲۸ هزار تومان و درهم امارات ۶ هزار و  ۵۲۰ تومان اعلام شده است. این کاهش قیمت نسبت به دیروز باعث شده است تا در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یابد؛ با این وجود، قیمت فروش دلار ۲۳ هزار و ۴۰۶ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۲ هزار و ۹۴۳ تومان تعیین شده است. همچنین قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۱۲۸ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۵۷۱ تومان اعلام شده است. گفتنی است که نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

کاهش قیمت ها در بازار ارز در حالی مشاهده می شود که نرخ دلار دیروز در بازار ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان بود اما هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان است

کاهش قیمت ها در بازار ارز در حالی مشاهده می شود که نرخ دلار دیروز در بازار ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان بود اما هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان است. این در حالی است که قیمت طلای ۱۸عیار دیروز در بازار آزاد هرگرم یک میلیون و ۳۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان رقم خورد.

همچنین قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۳۶۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۲۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

بنا به این گزارش قیمت ها در بازار سکه و ارز در حالی امروز روندی نزولی به خود گرفته اند که معلوم نیست این روند تا کی ادامه دار باشد چرا که هنوز برنامه اقتصادی از سوی نزدیکان آقای رئیسی رئیس جمهور منتخب کشور اعلام نشده است.

کد خبر: ۹۴٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha