۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
فرآیند تولید و توزیع مرغ در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود
معاون بازرگانی سازمان صمت استان همدان:

فرآیند تولید و توزیع مرغ در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

همدان - ترابیان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان همدان گفت: ثبت نام اجزای زنجیره تولید مرغ از تولید تا توزیع در سامانه جامع تجارت موجب حذف واسطه‌ها و واقعی سازی قیمت می‌شود.

بیژن ترابیان در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت ساماندهی بازار مرغ عنوان کرد: در زنجیره مرغ تامین گوشت آن بر عهده جهادکشاورزی و توزیع بر عهده معاونت بازرسی سازمان صنعتف معدن و تجارت است ضمن اینکه در ۹ ماه اخیر طرح های مختلفی به منظور ساماندهی بازار مرغ اجرایی شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان همدان گفت: از کشتارگاه های مرغ در سطح استان همدان درخواست شده تا نرم افزار مربوطه که توسط اداره پست ایجاد شده را نصب کنند تا فرایند تولید تا توزیع تحت نظر باشد.

وی افزود: باید تمام خودروهای حمل مرغ این نرم افزار را نصب کنند تا مسیر آن ها قابل مشاهده باشد.

ترابیان عنوان کرد: کشتارگاه ها نیز باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و گرنه عرضه آن ها خارج از شبکه خواهد بود و پرونده آن ها در تعزیرات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: خرده فروشان گوشت مرغ نیز باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام و میزان دریافتی خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان همدان گفت: ثبت نام اجزای زنجیره تولید مرغ از تولید تا توزیع در سامانه جامع تجارت موجب حذف واسطه‌ها و واقعی سازی قیمت می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان همدان در ادامه گفتگو در پاسخ به اینکه وضعیت واحدهای تولیدی در استان همدان چگونه است؟ تشریح کرد: در استان همدان برخی از واحدها فعال یعنی با بیش از ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند، برخی نیمه فعال یعنی ظرفیت تولید آن ها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد است و برخی غیر فعال هستند یعنی ظرفیت تولید آن ها زیر ۳۰ درصد است.

ترابیان بابیان اینکه در بررسی وضعیت واحدهای غیرفعال در سطح استان و علت این موضوع می توان به چندین عامل موثر اشاره کرد، گفت: برخی از این واحدهای نیازمند اورهال هستند، برخی به دلیل اختلاف بین شرکا یا مشکلات در تامین سرمایه در گردش به این وضعیت رسیده اند و برخی نیز نیازمند تسهیلات هستند بدین ترتیب غیرفعال بودن واحدهای تولیدی متاثر از چندین عامل است.

وی با بیان اینکه در کارگروهی که طی هفته جاری تشکیل شد، تسهیلات زیادی در حوزه مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این موضوع می تواند نوید مجدد تولید و اشتغال در سطح استان همدان باشد.

کد خبر: ۹۴٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha