۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
اردبیل قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی کشور شده است
استاندار اردبیل:

اردبیل قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی کشور شده است

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: با حمایت از سرمایه‌گذاران اردبیل در شرایط سخت تحریمی به قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی تبدیل شده است.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به تشدید تحریم‌های بیگانگان علیه کشورمان به ویژه ممنوعیت واردات اسباب‌بازی با حمایت از سرمایه‌گذاران واحد تولید و صادرات اسباب‌بازی در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده به طوری که در کنار تولید صادرات به کشورهای مختلف نیز در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد واردات اسباب‌بازی پیش از این از چین انجام می‌شد، این واحد تولیدی با دور زدن تحریم‌ها و ورود تجهیزات و دستگاه‌های مدرن سعی می‌کند انواع اسباب‌بازی کودکان را تولید و با بسته‌بندی مناسب وارد بازار کند.

استاندار اردبیل گفت: با حمایت مسئولان استان از این کارآفرین تلاش می‌شود تا فاز دوم این مجموعه نیز تا پایان سال راه‌اندازی شود که قطعا به افزایش تولید و میزان اشتغال کمک خواهد کرد.

بهنام‌جو افزود: این مجموعه تولیدی و کارآفرین علاوه بر نیاز داخلی بخشی از محصولات خود را با برند مشخص صادر می‌کند به گونه‌ای که کشورهای همسایه بازار هدف این مجموعه تولیدی قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از این ماشین‌های کنترلی عمدتا از دیگر کشورها وارد ایران می‌شد که با تلاش این سرمایه‌گذار و واحد تولیدی قرار است شرکت میلاد آسیا در کنار سایر وسایل اسباب‌بازی ماشین‌های کنترلی را نیز تولید و روانه بازار مصرف کند.

بهنام‌جو اضافه کرد: در این کارخانه در ۱۳۰ آیتم اسباب‌بازی تولید می‌شود که ۶۵ آیتم آن مخصوص صادرات است که با بسته‌بندی‌های مناسب آماده صادرات شده است.

وی بیان کرد: ما همچنان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تلاشمان بر این است تا از تولیدکنندگان داخلی به هر شکل ممکن در سطح استان حمایت کنیم که در این زمینه قطعا با تأمین تسهیلات و پرداخت منابع مورد نیاز این کار به انجام می‌رسد.

بهنام‌جو ظرفیت اشتغال این مجموعه تولیدی را ۶۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان سال با راه‌اندازی فاز دو این ظرفیت اشتغال به ۲۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی به رضایتمندی کارگران و پرسنل این مجموعه از پرداخت حقوق و مزایا و محیط آرام تدارک دیده شده برای روند تولید این کارخانه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با تدارک استانداردهای بین‌المللی تولیدات به حدی باشد که علاوه بر پاسخگویی به نیاز داخلی، بخش عظیمی از صادرات نیز در سال‌های آینده به کشورهای مختلف توسعه و تقویت پیدا کند.

استاندار اردبیل افزود: در استان اردبیل شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران اعم از اعطای زمین در شهرک‌های صنعتی و سایر زیرساخت‌ها فراهم شده و انتظار می‌رود با روند حمایتی بخش عظیمی از واحدهای تولیدی نیمه‌تمام و در حال احداث به سرانجام برسد.

کد خبر: ۹۴٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha