۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
آغاز به کار ستاد انتخاب صادرکننده نمونه سال ۱۴۰۰
دبیر ستاد انتخاب صادرکننده نمونه سال‌ جاری خبر داد

آغاز به کار ستاد انتخاب صادرکننده نمونه سال ۱۴۰۰

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات گفت: فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نامگذاری روز ۲۹ مهر ماه به عنوان روز ملی صادرات در تقویم رسمی کشور، طبق مصوبه هیأت وزیران، سازمان توسعه تجارت ایران موظف است هر ساله با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون، وزارت جهاد کشاورزی گمرک، سازمان استاندارد و سازمان برنامه و بودجه ضمن اصلاح شاخص‌های انتخاب، تعداد ۵۰ صادرکننده نمونه ملی را معرفی در این روز معرفی کند.

وی افزود: برهمین اساس تاکنون سه جلسه کارگروه برگزار و بازنگری شاخص‌ها نهایی شده است و تلاش می‌شود تا پایان هفته جاری با اعلام فراخوان، ثبت‌نام متقاضیان از طریق پورتال رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی Tpo.ir آغاز شود.
 
نوری ادامه داد: مهمترین شاخص‌های انتخاب در هر گروه، آمار صادرات و رشد آن، تنوع بازارهای هدف صادراتی، برند و کیفیت کالای صادراتی، فناوری بالا و مهارت‌های فنی و تخصصی در فرآیند صادرات است.

دبیر ستاد انتخاب صادرکننده نمونه سال ۱۴۰۰ گفت: در سال جاری بیش از هفتاد گروه کالایی و خدمات در زیرمجموعه‌های کشاورزی و صنایع غذایی، محصولات صنعتی، معدنی، دانش‌بنیان و خدمات به رقابت پرداخته که در نهایت با توجه به تعداد متقاضیان و عملکرد صادراتی سال ۱۳۹۹ در گروه‌ها، نهایتاً ۵۰ صادرکننده نمونه ملی انتخاب می‌شوند.

وی بیان داشت: همچنین طبق مصوبه کارگروه در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار از بین شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) نیز یک صادرکننده نمونه ملی انتخاب خواهد شد که جزئیات آن در فراخوان ثبت‌نام و از طریق سایت رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر: ۹۴٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha