۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کمبود آب مانع توسعه صنایع می‌شود
فرماندار قوچان در گفت‌وگو با بازار؛

کمبود آب مانع توسعه صنایع می‌شود

قوچان- فرماندار قوچان کمبود آب را یکی از مشکلات موانع تولید دانست و گفت: شهرستان قوچان به جهت این‌که در دشت ممنوعه بحرانی قرار دارد با کمبود آب مواجه است.

امیررضا مرآتی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد:  از طرفی کمبود بارش هم طی امسال داشتیم  بنابراین نمی‌توانیم پروژه‌های صنعتی جدید با مصرف آب بالا را شروع کنیم زیرا حوزه آب برای مصرف صنعت پاسخ‌گو نیست.

وی یکی از اولویت‌های رفع مشکل آب جهت ایجاد واحدهای تولیدی را احداث تصفیه‌خانه برشمرد و گفت: با ایجاد تصفیه‌خانه حداقل ۲۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تولید می‌شود که این مقدار صنایع زیادی را پوشش می‌دهد .

وی افزود: در این راستا باید  پروژه‌هایی تعریف شود تا با ظرفیت منطقه هماهنگ باشد که برای مشارکت بخش‌های خصوصی و هلدینگ های اقتصادی  افرادی که زمین و آب کافی در مناطق شهرستان دارند ضمن مشارکت بتوانیم در کارهای بزرگ  با آنان سهیم باشیم .

فرماندار قوچان اذعان کرد: اقتصاد کشاورزی، دامداری و گردشگری ظرفیت‌های نهفته شهرستان قوچان است که باید طبق نظر شما بروز رسانی  و تقویت شود.

وی تاکید کرد: در کشاورزی نیاز داریم تا با شناخت بهتر ظرفیت‌ها شرایط پایدار و توسعه را شناخته و باوجود مشکلات آب و خشک‌سالی‌های چند سال آینده  به سمت کشت‌های گلخانه‌ای برویم.

مرآتی با اشاره به این موضوع که واقفیم  کشاورزی سنتی با توجه به شرایط اقلیمی آسیب‌پذیر است افزود: از همین رو درصدد توسعه گلخانه‌های برای کاهش ریسک تولید و هم‌چنین بهینه‌سازی مصرف آب هستیم.

کد خبر: ۹۴٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha