۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کاهش الزامات صادرات مواد و محصولات معدنی
مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت عنوان کرد

کاهش الزامات صادرات مواد و محصولات معدنی

بدری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران از اصلاح و کاهش الزامات صادرات مواد و محصولات معدنی خبر داد.

به گزارش بازار، میرابوطالب بدری گفت: با توجه به پیامدهای منفی مترتب بر پیچیدگی و زمان‌بر بودن فرایند صادرات برخی مواد و محصولات معدنی به شکل الزام به اخذ مجوز از دفتر صنایع معدنی (اخذ تیک صادرات) از سال ۱۳۹۷ و بنا به مصوبه ستاد تنظیم بازار که در عمل موجب طولانی شدن زمان و مسیر صادرات و همچنین تحمیل هزینه‌های سنگین دموراژ به صادرکنندگان شده بود، سازمان توسعه تجارت ایران، اصلاح این رویه را خواستار شد.

وی افزود: براین اساس پیشنهاد حذف اخذ مجوز صادرات از دفتر صنایع معدنی ضمن رعایت کف عرضه در بورس کالا، مجوز صادرات در عمل از سوی سامانه جامع تجارت به گمرک ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی ادامه داد: بدین ترتیب با اجرایی شدن فرایند پیشنهادی، مزیت‌هایی از جمله شفاف‌سازی و رفع ابهامات، تسریع فرایند صادرات و جلوگیری از تحمیل هزینه اضافه به صادرکنندگان حاصل خواهد شد.

بدری گفت: در خصوص محصولات صادراتی که مستلزم رعایت کف عرضه در بورس هستند، اعم از محصولات عرضه شده در رینگ صادراتی و غیره؛ بورس کالا اطلاعات معاملات را به سامانه جامع تجارت ارسال و سامانه مجوز صادرات را به گمرک اعلام خواهد کرد.

گفتنی است تعیین میزان کف عرضه همچنان برعهده دفتر صنایع معدنی است و ارائه گزارش رعایت کف عرضه در بورس کالا و اعلام به گمرک از سوی بورس کالا صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۹۴٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha