۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کمیته نظارت بر اقدامات پیشگیرانه برای سلامت نیروی کار تشکیل شد
با دستور شریعتمداری؛

کمیته نظارت بر اقدامات پیشگیرانه برای سلامت نیروی کار تشکیل شد

با دستور " محمد شریعتمداری " وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته نظارت و کنترل براقدامات پیشگیرانه برای سلامت نیروی کار و استحکام تداوم چرخ تولید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، " حاتم شاکرمی " معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت : اولین جلسه کمیته  نظارت و کنترل براقدامات پیشگیرانه شنبه، بیست و چهارم اسفند با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، تشکل های کارگری و کارفرمایی،   مدیران معاونت روابط کار و معاونت فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد  .

شاکرمی ضمن اشاره به  ضرورت تشکیل این کمیته گفت : نمایندگان حاضر در نشست گزارشی از اقدامات پیشگیرانه انجام شده در برابر ویروس کرونا را ارائه نمودند و در ادامه بر اساس پیشنهادات ارائه شده اعضا نسبت به مواردی بحث و تصمیماتی اتخاذ شد  .

وی افزود : در این نشست مقرر شد معاونت فرهنگی و اجتماعی با استفاده از تمام ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی و همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص تهیه انیمیشن، فیلم و چاپ نشریه در جهت اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی نسبت به اقدام پیشگیرانه در محیط های کارگری اقدامات لازم را  به عمل آورند.

شاکرمی تصریح کرد : براساس مصوبات این نشست قرار بر این شد که  با سیاست حفظ تولید نسبت به پیشنهاد تقلیل نیروی کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی با استفاده از روش های دورکاری و اعطای مرخصی و توزیع نیروی کار در شیفت های متفاوت کاری اقدام شود. در صورت نیاز نسبت به تعطیلی بخش هایی از فعالیت غیر ضروری بنگاه ها با همکاری  کمیسیون های کارگری شورای تامین استانداری نیز اقدام می شود.  

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : طبق تصمیمات گرفته شده در این نشست  قراربر این شد که "فرهاد شیخی " مشاور معاونت روابط کار به عنوان رابط این کمیته با مناطق آزاد و دبیرکمیته نسبت به پیگیری مصوبات و دستوالعمل های این کمیته در مناطق آزاد همکاری و اقدامات لازم را به عمل آورند.

شاکرمی اضافه کرد : مقرر شد مدیرکل بازرسی کار با همکاری مدیران کل اجتماعی و فرهنگی نسبت به فعال سازی کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارخانجات و خانه های بهداشت کارگری به عنوان پل ارتباطی بنگاه های اقتصادی و ناظرین مقیم در کارخانجات و این کمیته اقدام کند.

وی گفت :  دراین نشست مقرر شد نسبت به تشدید بازرسی ها در کارگاهها در خصوص فرستادن تمام کارگرانی که دارای بیماری های زمینه ای به ویژه ریوی – قلبی-کلیوی و بیماری های خاص هستند به استراحت و با حفظ حقوق و مزایای آنان توسط کارفرمایان اقدامات  لازم انجام شود.

شایان ذکر است در این نشست به پیشنهاد معاونت روابط کار و  با نظرموافق اعضا مقرر شد اعضای کمیته به صورت ثابت به ریاست " ابراهیم صادقی فر" معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و به دبیری "علی  مظفری " مدیرکل بازرسی کار جلسات را تشکیل دهند.

کد خبر: ۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha