۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
پیشنهاد تدوین نظام فنی-اجرایی صنعت احداث و انرژی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد

پیشنهاد تدوین نظام فنی-اجرایی صنعت احداث و انرژی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارتقای گواهینامه‌های فنی-مهندسی از ملی به بین‌المللی، پیشنهاد تدوین نظام فنی-اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارائه داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور امروز ۲۹ خرداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با آن سازمان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فنی و مهندسی طرفین بر استفاده از توان بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف ساخت‌وساز تاکید کرد و گفت: همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای کیفیت ساخت‌وساز علاوه بر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با دانشگاه علمی کاربری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تقویت شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد تحول در بخش فنی و مهندسی کشور را در همکاری این چهار شرکت و سازمان قابل تحقق برشمرد و  پیشنهاد تدوین نظام فنی- اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارایه کرد.

خرم تصریح کرد: تشکیل یک نظام فنی-اجرایی در کشور به ارتقای کیفی‌سازی کمک قابل‌توجهی خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود تا تهیه و تدوین نظام فنی-اجرایی توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت به عنوان ناظر عالیه بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

وی اعلام کرد: در روزهای آتی با مسئولان کشور ژاپن جلساتی برای همکاری و ارتقای دانش فنی و مهندسی برگزار می‌شود که در برنامه است این کار با کشورهای اروپایی همچون آلمان، کانادا و سوئد نیز انجام شود.

خرم هدف از توسعه همکاری با سایر کشورها در زمینه فنی- مهندسی را ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از سطح ملی به بین‌المللی برشمرد.

کد خبر: ۹۴٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha