۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
نبود صنایع تبدیلی ماهی چالش مهم در صنعت آبزی پروری زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان زنجان خبر داد؛

نبود صنایع تبدیلی ماهی چالش مهم در صنعت آبزی پروری زنجان

زنجان- مدیر امور شیلات و آبزیان زنجان با بیان اینکه زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را دارد، گفت: نبود صنایع تبدیلی ماهی در استان یک مشکل مهم است. 

به گزارش بازار به نقل از امور شیلات و آبزیان زنجان، منصور حقی راد گفت: ماهیان سردآبی از گونه قزل آلا و انواع آبزیان گرم آبی شامل کپور معمولی، سرگنده، نقره ای، علفخوار و شاه میگو، میگوی آب شیرین و ماهیان خاویاری در استان زنجان تولید می شود. 

وی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در استان زنجان تولید شد. 

مدیر امور شیلات و آبزیان زنجان با بیان اینکه تولید این آبزیان در واحد سطح به ۳۰ کیلوگرم در متر مربع افزایش یافت،گفت: شهرستان ماهنشان بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را دارد. 

حقی راد با بیان اینکه زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است،ابراز کرد: نبود صنایع تبدیلی ماهی در استان یک مشکل مهم است. 

وی تصریح کرد: حضور دلالان ،نبود اتحادیه پرورش ماهی و بالا رفتن قیمت انواع دارو از دغدغه‌های پیش روی فعالان صنعت آبزی در استان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان زنجان تصریح کرد: در مکان‌های مشخص در شهرک صنعتی تمام اقدامات لازم در راستای اخذ مجوز از سازمان محیط زیست و سازمان آب انجام گرفته و افراد برای دریافت اخذ مجوز نهایی پرورش ماهی می‌توانند به مدیریت صنایع سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

حقی راد گفت: ایجاد کارخانه فرآوری و بسته‌بندی ماهی در استان بسته به تأمین اعتبار است و باید حمایت لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۹۴٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha