۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
 ۱۲ میلیون تن عناصر معدنی در زنجان استخراج می‌شود
رئیس سازمان صمت زنجان:

۱۲ میلیون تن عناصر معدنی در زنجان استخراج می‌شود

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه در سال بیش از ۱۲ میلیون تن عناصر معدنی استخراج می شود، گفت: از این میزان دو میلیون تن فلزی و مابقی غیرفلزی است. 

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار تعداد معادن فعال استان زنجان را ۳۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۳ مورد معدن فلزی و ۲۶۱ مورد نیز معدن غیرفلزی است. 

وی با بیان اینکه در سال بیش از ۱۲ میلیون تن عناصر معدنی استخراج می شود،اظهار کرد: از این میزان دو میلیون تن فلزی و مابقی غیرفلزی است. 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه برای ۳۳۶ محدوده معدنی در سطح استان مزایده برگزار شد،گفت: طی مزایده صورت گرفته ۷۶ محدوده دارای بنده بوده و به واجدین شرایط واگذار شد و این مزایده در راستای احیای معادن غیر فعال،تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و استفاده از پتانسیل های معادن اکتشافی در استان برگزار شد.

فغفوری تاکید کرد: طی سال گذشته ۲۱ پروانه بهره برداری معدن در استان زنجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در بخش معدن در استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۱۲۳ درصد رشد دارد، ابراز داشت: طی سال گذشته  ۱۱۰ نفر در بخش معدن و صنایع معدنی استان مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: طی سالجاری با احیای معادن غیر فعال در استان اشتغال هم به تبع افزایش می یابد.

کد خبر: ۹۴٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha