۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
تشکیل انجمن ملی سیر کشور با بهره گیری  از تجربیات تشکیل انجمن ملی سیب زمینی
رئیس اتاق بازرگانی همدان تاکید کرد:

تشکیل انجمن ملی سیر کشور با بهره گیری از تجربیات تشکیل انجمن ملی سیب زمینی

همدان - رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی همدان بر تشکیل انجمن ملی سیر کشور با بهره گیری از تجربیات تشکیل انجمن ملی سیب زمینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق همدان با حضور علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی همدان، هادی خورشیدی مسئول دبیرخانه شورای گفتگو، حمیدرضا نجفی مسئول دبیرخانه کمیسیون های تخصصی و فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی با دستور جلسه ارائه گزارش عملکرد دوساله کمیسیون کشاورزی و برگزاری انتخابات اعضای هیئت رئیسه در سالن جلسات اتاق همدان برگزار شد.

در این نشست اعضا و فعالان حوزه کشاورزی استان علی محمودی را به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همدان و داوود شعبانلو و محمود رشادی را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم و مهدی جعفری جوزانی را به عنوان دبیرتخصصی کمیسیون کشاورزی انتخاب کردند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی همدان در این نشست اظهار کرد: با تلاش و همت اعضای کمیسیون و هیئت رئیسه، کمیسیون مذکور از کمیسیون های فعال و اثرگذار بوده و در طول دوسال گذشته مسائل متعددی را در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار داده است.

علی اصغر زبردست در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت های موجود تولید سیر در استان همدان موضوع تشکیل انجمن ملی سیر کشور با بهره گیری  از تجربیات تشکیل انجمن ملی سیب زمینی بسیار راهگشا خواهد بود.

وی افزود: برخی موانع قانونی برای عضویت افراد در انجمن ها وجود داشت که این موضوع با پیگیری های صورت گرفته در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران طرح و تصویب و برای تایید نهایی به هیئت عالی نظارت ارسال شد.

اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق همدان باید از ظرفیت های حضور اثر بخش حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس به عنوان دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در راستای حل و فصل موانع حوزه کشاورزی بهرمند شوند

وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق همدان باید از ظرفیت های حضور اثر بخش حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس به عنوان دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در راستای حل و فصل موانع حوزه کشاورزی بهرمند شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همدان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های این کمیسیون در دوسال گذشته پرداخت و افزود: در این مدت مجموعا نشست برگزار شده که از این تعداد برگزاری هفت جلسه در سال ۹۸ و ۶ جلسه در سال ۹۹  بوده است.

علی محمودی افزود: نشست های کمیسیون کشاورزی اتاق همدان در سال گذشته ۵۰ مصوبه به همراه داشته که از این تعداد ۲۵ مصوبه به مرحله اجرا رسیده است.

محمودی گفت: بررسی مشکلات بازارگاه و تهیه و توزیع نهاده ها، پیگیری بیمه سازه های گلخانه ها،طرح و پیگیری مشکلات مالیاتی صادرات محصولات کشاورزی و بررسی مسائل تولید گیاهان دارویی از مهم ترین مباحثی بوده که در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همدان عنوان کرد: برخی موانع نیز با بهره گیری از ظرفیت های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رفع شده که مهم ترین آن ها  مشکلات مربوط به سامانه بازارگاه و طرح موضوع کمبود نهاده های دامی در استان همدان، مشکلات مربوط به حمل و نقل نهاده های کشاورزی به ویژه ذرت و سویا، عقب ماندگی تولیدات دامی به نسبت توسعه کارخانجات لبنی، استمرار و افزایش عرضه لبنیات  غیر استاندارد و صادرات بی رویه شیرخشک و افزایش قیمت شیرخام، مسائل حوزه دام و طیور و لبنیات، موضوع انباشت سیب زمینی وآخرین وضعیت صنایع تبدیلی سیب زمینی و گزارش وضعیت و مشکلات صنایع تبدیلی سیر بوده است.


 

کد خبر: ۹۴٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha