۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

با افزایش قیمت دلار آمریکا قیمت نفت دوباره کاهش یافت، اما قیمت همچنان بالای ۷۰ دلار است.

به گزارش بازار، روز جمعه قیمت نفت در دومین روز متوالی کاهش یافت، در حالی که دلار آمریکا با احتمال افزایش نرخ بهره ایالات متحده، افزایش یافت، اما با این وجود نزدیک پایان هفته ثابت بود و فقط کمی با اوج قیمت چند ساله فاصله داشت.

معاملات آتی نفت خام برنت ۵۲ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۵۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که پنج شنبه افت ۱.۸ درصدی را تجربه کرد. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پس از افت ۱.۵ درصدی پنجشنبه، با ۴۸ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش، به ۷۰.۵۶ دلار در هر بشکه رسید. روز چهارشنبه، نفت برنت در بالاترین قیمت از آوریل ۲۰۱۹ قرار گرفت و نفت وست تگزاس اینترمدیت در بالاترین قیمت از اکتبر ۲۰۱۸ قرار گرفت.

زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده افزایش احتمالی نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی کرد، دلار سریع تر از آنچه ناظران بازار پیش بینی می کردند، افزایش یافت. افزایش نرخ دلار باعث گران شدن نفت با ارزهای دیگر می شود و تقاضا را کاهش می دهد. به گفته یک اقتصاددان ارشد احتمال افزایش نرخ بهره نیز چشم انداز رشد بلند مدت را تحت تأثیر قرار می دهد، که در نهایت به تقاضای نفت آسیب می رساند. قیمت نفت پس از آنکه انگلیس روز پنجشنبه بیشترین افزایش روزانه موارد ابتلای جدید COVID-۱۹ را از ۱۹ فوریه گزارش کرد، کاهش یافت.

اظهارات روز پنجشنبه مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکره تهران و واشنگتن درباره احیای توافق هسته ای  ۲۰۱۵  مبنی بر اینکه ایران بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده، هم دال بر این کاهش است. تحلیلگران گفتند: مذاکرات مجدد موجب نگرانی شده که این امر منجر به برداشتن تحریم های ایالات متحده و در نتیجه افزایش نفت در بازار می شود با این وجود بازار همچنان کساد است.

کد خبر: ۹۴٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha