۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
گردشگری روستایی حلقه گمشده صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد
بازار گزارش می دهد؛

گردشگری روستایی حلقه گمشده صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- یکی از ظرفیتهای مهم کهگیلویه و بویراحمد که می تواند در رونق صنعت توریسم در این استان بسیار موثر باشد، گردشگری روستایی است.

بازار؛ صدیقه امیدی: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ منطقه نمونه گردشگری و ۱۱ روستای هدف گردشگری داشته و روستاهایی با بافت پلکانی در این استان بسیار است.

بخش مهمی از جاذبه های طبیعی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نیز در کنار روستاها قرار داشته و این امر با توجه به تنوع اقلیم و طبیعت بکر کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی مهم در این استان برای رونق روستا گردی است.

روستاهای کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر جاذبه های طبیعی، کحل زندگی مردمانی است که تولید کننده محصولات کشاورزی، باغی و صنایع دستی هستند و گردشگران می توانند تجربه ای تکرار نشدنی از اقامت در این روستاها داشته باشند.

گردشگری روستایی حلقه گمشده صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد

گردشگری روستایی، تجربه زندگی در خانه های محلی و گذراندن لحظاتی به یادماندنی در کنار روستائیان است که در کشورهای مختلف ابزاری حیاتی برای رشد و توسعه فعالیت های اقتصادی مناطق مختلف و وسیله ای برای افزایش سطح درآمد روستائیان محسوب می شود.

گردشگری روستایی با ایجاد در آمد برای محلی ها می تواند به حفظ و گسترش مشاغل روستایی کمک کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: گردشگری روستایی با ایجاد درآمد برای محلی ها می تواند به حفظ و گسترش مشاغل روستایی کمک کند.

حسین کلانتری افزود: همچنین می تواند برای فروش مستقیم محصولات روستائیان و افزایش درآمد بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری روستایی می تواند به ایجاد کسب و کارهایی مانند تهیه و تحویل غذاهای محلی کمک کند، گفت: خونگرمی مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد باعث می شود که گردشگران با اقامت در روستا ها علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم روستا اوقات خوشی را در کنار مردم و در طبیعت بگذرانند.

گردشگری روستایی حلقه گمشده صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری افزود: توسعه اقامتگاههای بوم‌گردی می‌تواند راهکاری برای افزایش زمان اقامت گردشگران در این استان باشد.

توسعه گردشگری در یک منطقه همواره متاثر از توان ها و قابلیت های محلی است

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: توسعه گردشگری در یک منطقه همواره متاثر از توان ها و قابلیت های محلی است.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: کهگیلویه و بویراحمد از توان های طبیعی و اکوتوریستی متعدد و متنوعی در راستای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری روستایی برخوردار است.

وی بیان داشت: در جوامع علاقه مند به توسعه گردشگری برای دستیابی به پایداری گردشگری، سنجش توانهای محیطی از یک سو و انتخاب گونه مناسب گردشگری از اهمیت ویژه در آمایش سرزمین برخوردار است.

صمیمی دوست تصریح کرد: گردشگری موتور محرک رشد و توسعه به ویژه در کشورهای در حال توسعه است و اغلب به عنوان وسیله ای به منظور توسعه اقتصادی مناطق در نظر گرفته می شود.

گردشگری روستایی، محرک اصلی اقتصاد در نواحی روستایی بوده و مهمترین چالش این صنعت در کهگیلویه و بویراحمد کم بودن مدت زمان اقامت گردشگران در این استان است

وی اظهار داشت: گردشگری روستایی، محرک اصلی اقتصاد در نواحی روستایی بوده و مهمترین چالش این صنعت در کهگیلویه و بویراحمد کم بودن مدت زمان اقامت گردشگران در این استان است.

گردشگری روستایی حلقه گمشده صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد

صمیمی دوست افزود: کهگیلوبه و بویراحمد ۱۴ منطقه نمونه گردشگری و ۱۱ روستای هدف گردشگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: گردشگری روستایی جزئی از صنعت گردشگری به حساب می آید که می تواند با برنامه ریزی اصولی و مناسب و شناسایی مزیتها و محدودیتهای گردشگری روستایی، نقش مؤثری در توسعه مناطق روستایی کهگیلویه داشته باشد.

مجید صفایی افزود: گردشگری و اقتصاد گردشگری، در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است.

وی تصریح کرد: خوراکی‌ها و غذاهای محلی متنوع در کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد کمپ‌های عشایری و اقامتگاه‌های بوم گردی با توجه به ظرفیت آب‌وهوای طبیعی، می‌تواند منجر به کسب تجربه‌های نو برای گردشگران و درآمدزایی برای اهالی منطقه شود.

دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده که قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه هستند

صفایی افزود: دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده که قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه هستند.

گردشگری روستایی حلقه گمشده صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد

وی با بیان اینکه محوطه قلعه بندی در روستای ضرغام آباد شهرستان کهگیلویه، محوطه هراری آب کاسه در روستای فیلگاه شهرستان کهگیلویه و کاروانسرای روستای چم کره در تنگ سرخ شهرستان بویراحمد ثبت ملی شده است، گفت: قرار گرفتن این روستاها در فهرست آثار ملی، زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم می کند.

گردشگری روستایی، فرصتی مناسب برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان نواحی روستایی، تجدید حیات روستاها و در نهایت توسعه پایدار روستاها و منبعی برای افزایش درآمد بوده و نقش مهمی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی روستاها ایفا می کند و در این میان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیتهای مهم گردشگری در این بخش و روستاهایی با طبیعت بکر، می تواند به توسعه روستایی و به دنبال آن توسعه اقتصادی رسیده و در گردشگری روستایی به الگویی برای دیگر استانها بدل شود.

کد خبر: ۹۴٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha