۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمل هوایی محصولات صادراتی کشاورزی
مدیرکل دفتر توسعه صادرات خبر داد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمل هوایی محصولات صادراتی کشاورزی

بیرجند- مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از محل یارانه سوخت به حمل هوایی محصولات کشاورزی فساد پذیر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود بازاری ظهر پنج شنبه در نشست میز تخصصی توسعه صادرات محصولات راهبردی استان خراسان جنوبی (زرشک، زعفران، عناب) که در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، با اشاره به اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمل هوایی محصولات کاورزی فساد پذیر افزود: سال گذشته این یارانه برای محصول زعفران بوده است.

وی از تدوین بسته های حمایتی بازاریابی و جهش صادرات خبر داد و گفت: همچنین امسال ۳۰ میلیارد تومان برای معرفی و بازاریابی زعفران اختصاص داده ایم.

 وی اجرای طرح شناسه کیفیت زعفران را از ضروریات دانست و بیان کرد: با همکاری شورای ملی زعفران اجرای این طرح در سطح مزارع زعفران در سال جاری پیگیری می شود.

 مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت محصولات زرشک، عناب، زعفران و گیاهان دارویی در خراسان جنوبی عنوان کرد: باید  برای کیفی سازی محصولات در مرحله تولید برنامه ریزی شود.

بازاری با بیان اینکه با مشکل تعارض منافع در بخش کشاورزی و به خصوص محصول زعفران مواجه هستیم، گفت: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم چرا که با نگاه دولتی و برنامه دولتی مشکلات زعفران حل نخواهد شد.

وی با ذعان به اینکه باید ۸۰ درصد زعفران ما صادرات شود، ادامه داد: باید به بخش خصوصی که درگیر مشکلات تولید و صادرات است، اعتماد کنیم.

وی با بیان اینکه برای تامین زیر ساخت های محصولات استراتژیک خراسان جنوبی در سند الزامات توسعه صادرات توجه شود، تصریح کرد: سازمان‌های جهاد کشارزی و صمت سند توسعه صنایع تبدیلی را برای محصولات استراتژیک استان را تدوین کنند.

بازاری با بیان اینکه برخی محصولات راهبردی خراسان جنوبی در بازارهای جهانی معرفی شده اما نیاز به پشتیبانی استان دارد، عنوان کرد: سه استراتژیک این استان با وجود زحمات کشاورزان استان برای نگهداشت و رشد آنها بدون حتی نامی از این استان در بازارهای ملی و جهانی به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تعیین اولویت‌ها در بخش کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: هر آنچه در محدوده روستا تولید می‌شود درخصوص کاشت، داشت، برداشت محصولات مسئولیت تام آن با جهاد کشاورزی است که باید مدیریت کند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: کشاورزی قراردادی یا کشت فراسرزمینی با بخشنامه اجرا نمی‌شود.

به گفته وی برخی از صادرکنندگان زنجیره ارزش، کشاورزی قراردادی یا سایر موارد را دارند قبل از اینکه این بخشنامه‌ها ابلاغ شود.

بازاری با بیان اینکه برای محصولات استراتژیک خراسان جنوبی ظرفیت ایجاد شده است، عنوان کرد: دستورالعمل‌های تشویقی برای استاندارد سازی محصولات نداریم .

کد خبر: ۹۴٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha