۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
افزایش سهم بودجه حمل و نقل عمومی
شهردار تهران خبر داد

افزایش سهم بودجه حمل و نقل عمومی

حناچی، شهردار تهران با اشاره به افزایش سهم بودجه حمل و نقل عمومی از ۰.۷۱ درصد به ۳.۷ درصد گفت: موفق به کاهش ۴۲ درصدی هزینه‌های اداره شهر شدیم.

به گزارش بازار، پیروز حناچی در مراسم افتتاح و آغاز بهره برداری از ایستگاه‌های شهرک آزمایش و مدافعان سلامت در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور آقای روحانی رئیس جمهور برگزار شد، افزود:خط ۷ دارای ۲۷ ایستگاه خواهد بود و جنوب شرق را به شمال تهران متصل می‌کند که تاکنون ۲۲ ایستگاه افتتاح شده و ایستگاه مجاور بیمارستان امام خمینی به نام ایستگاه مدافعان سلامت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم و شیوع جهانی کرونا زحمات همکارانم در کلانشهرهای تهران کمتر مورد توجه قرار گرفت.

حناچی با اشاره به اینکه پر کردن فاصله کلانشهرها در این دوره مورد توجه قرار گرفت ادمه داد: رعایت سقف جمعیتی در برنامه‌های توسعه‌ای از سوی دولت و حفاظت از باغات و فضای سبز مورد رعایت قرار گرفته است.

وی به ارسال لایحه منابع مالی پایدار به عنوان نقطه عطف شرایط سالم اداره شهرها اشاره کرد و ابراز داشت: سهم بودجه حمل و نقل عمومی از ۰.۷۱ درصد به ۳.۷ درصد افزایش یافته و خرید تجهیزات آتش نشانی از سوی وزارت کشور جزو اهداف این دوره مدیریت شهری بود و در دو هفته گذشته این تصمیم را داشتیم که با آمادگی و تجهیزات، آتش سوزی جنوب تهران کنترل شد.

شهردار تهران گفت: ایجاد نظام مالی و حذف تعرفه‌های غیر شفاف ابلاغ شده در شفاف سازی هزینه‌های مدیریت شهری مؤثر بوده و تلاش برای کاهش و کنترل نیروی انسانی در تهران، کاهش ۶ رتبه‌ای شهرداری تهران از نظر نارضایتی و فساد، ارتقا شرایط ایمنی و تاب آوری در مقابل حوادث به خصوص زلزله و سیل در این دوره اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: کاهش ۴۲ درصدی هزینه‌های اداره شهر، مناسب سازی فضاهای عمومی در این دوره، نصب ۳۰ درصد پله برقی و ۲۶ درصد متروهای برقی با هدف مناسب سازی فضاهای عمومی در این دوره صورت گرفت.

کد خبر: ۹۴٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha