۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
خواب عمیق بازار آهن

خواب عمیق بازار آهن

با وجود نوسانات اندک و رو به بالای نرخ ارز و رسیدن نرخ دلار به رقم ۲۴ هزار و ۲۳۰ تومان در ساعاتی از روز، بازار آهن همچنان در خواب عمیقی به سر می برد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با وجود نوسانات اندک و رو به بالای نرخ ارز و رسیدن نرخ دلار به رقم ۲۴ هزار و ۲۳۰ تومان در ساعاتی از روز، بازار آهن همچنان در خواب عمیقی به سر می برد. روند حاکم بر بازار نشان دهنده آن است که مشتری در بازار وجود ندارد و عدم تقاضای مصرفی و همچنین تقاضای سرمایه ای بیش از پیش دیده می شود، البته لازم به ذکر است که روند موجود برخلاف روندی است که در بورس کالا شاهد آن هستیم.

روز گذشته در معاملات بورس کالا، با اینکه افزایشی بودن قیمت پایه میلگرد تداوم داشت و از سوی دیگر قیمت هایی که در بازار موجود است از بورس کالا ارزان تر می باشد، اما رقابتی ۰/۲ درصدی برای خرید میلگرد صورت گرفت. به دلیل افزایشی بودن قیمت پایه بسیاری از محصولات در بورس کالا، از عرضه هایی که در این بازار صورت می گیرد استقبال چندانی نمی شود و همین مسئله موجب شده تا در بازار تقاضای چشمگیری وجود نداشته باشد، اما همین عدم تقاضا نیز قادر به کاهش قیمت ها نبوده است.

با این تفاسیر روز گذشته بر اساس قیمت های روزانه ای که از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع اعلام شد شاهد ثبات قیمت میلگرد بودیم، به این صورت که اغلب شرکت های تولیدکننده این محصول قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند. در این بین اما ۲ شرکت نیز کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی را در قیمت محصولات خود اعمال کردند. بالاترین قیمت میلگرد ۱۴ که از سوی مبادی فروش میلگرد اعلام شد، ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و کمترین نرخ ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان بود.

ثبات قیمت ها در بازار نبشی و ناودانی نیز برقرار بود؛ قیمت نبشی و قیمت ناودانی از سوی فروشندگان این محصولات بدون تغییر اعلام و روانه باز شدند. بازار تیرآهن نیز با ثبات همراه بود؛ قیمت تیرآهن در بخش کیلویی بدون تغییر اعلام و روانه بازار شد. در بخش تیرآهن شاخه ای قیمت شاخه های پر فروش با ثبات همراه بودند و در دیگر سایزها افزایش ۱۰ الی ۳۰ هزارتومانی نیز به چشم می خورد.

در بازار پروفیل نیز همچون سایر محصولات بازار آرامی را شاهد بودیم؛ به نحوی که قیمت پروفیل از سوی اکثر فروشندگان این محصول بدون تغییر اعلام شد و در میان ثبات قیمت ها یک شرکت به کاهش ۳۰۰ تومانی محصولات خود در این حوزه اقدام کرد.

بازار آهن در روزهای پایان هفته و همچنین منتهی به انتخابات مسیر ثبات را در پیش گرفته است تا بعد از تعیین تکلیف بسیاری از عوامل تاثیرگذار بر بازار که در اخبار قبلی نیز به آن اشاره شده است، وضعیت این بازار نیز مشخص شود.

کد خبر: ۹۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha