۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
زنجان ۱۶۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است
معاون امور صنایع سازمان صمت زنجان:

زنجان ۱۶۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است

زنجان- معاون امور صنایع سازمان صمت زنجان گفت: در راستای تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات در سال گذشته شاهد کاهش واردات و صرفه جویی ارزی به میزان ۱۶۲ میلیون دلاری در استان بودیم.

به  گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، علی کلانتری گفت: در جهت تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات در سال گذشته شاهد کاهش واردات و صرفه جویی ارزی به میزان ۱۶۲ میلیون دلاری در استان زنجان بودیم.

وی یادآور شد: در این راستا با تحقق ۲.۵  برابری تعهد استانی زنجان توانست رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: واحدهای تولیدی فعال در این بخش به دو گروه جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی در محصولاتی که طی اعلام وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیاز به داخلی سازی داشته تقسیم شده اند.

کلانتری تاکید کرد: به منظور حمایت از این واحدها ۳۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در برنامه نهضت ساخت داخل با رویکرد جایگزینی واردات به بانک معرفی شده اند.

وی افزود: از جمله محصولات واحدهای تولیدی استان جهت جایگزینی واردات می توان به نمک نایلون، پارچه ایربگ خودرو ، بنتونیت فعال شده، فیلم پلی اتیلن چاپ شده،کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر ، قطعات لوله های عایق و مسی ،انواع فیلتر پرس با گریدهای معدنی و غذایی می باشد. 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان پالس اکسیمتر، بافندگی پارچه جین و پارچه پنبه ای را از جمله تولیدات استان در راستای صرفه جویی ارزی از طریق داخلی سازی دانست.

کد خبر: ۹۴٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha