۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
رتبه نخست پاکستان در اعزام نیروی کار آسیا

رتبه نخست پاکستان در اعزام نیروی کار آسیا

پاکستان رتبه نخست فهرست کشورهای اعزام کننده بیشترین نیروی کار در قاره آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش بازار، در جدیدترین رتبه کشورهای اعزام کننده نیروی کار در سطح قاره آسیا، پاکستان با پشت سرگذاشتن کشور بنگلادش در رتبه نخست قرار گرفت.

در دو سال و نیم گذشته، بیش از یک میلیون و ۲۳۲ هزار نیروی کار پاکستانی برای استخدام به خارج از این کشور اعزام شده اند که از این میان، ۵۷۰ هزار پاکستانی به عربستان سعودی و ۴۷۴ هزار نفر به امارات متحده عربی مهاجرت کرده اند.

بر اساس این گزارش، در یک سال گذشته با وجود بحران کرونا و محدودیت‌های بین المللی بیش از ۲۲۵ هزار پاکستانی در خارج از مرزهای این کشور استخدام کاری شده اند.

زولفی بخاری دستیار سابق نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی‌های مقیم خارج در گفتگو با اکسپرس نیوز گفت: دولت در تلاش است تا از طریق توسعه معاملات و امضای تفاهمنامه‌های در زمینه ارسال نیروی کاری به کشورهای منطقه به وعده تامین ۱۰ میلیون شغل عمل کند.

بانک مرکزی پاکستان در ماه مارس امسال در گزارشی اعلام کرد: کارگران پاکستانی در ماه مارس سال میلادی جاری ۲.۷ میلیارد دلار ارز را از کشورهای خارجی به این کشور فرستاده اند و این دهمین ماه متوالی است که ارزآوری نیروی کار صادراتی پاکستان بیش از ۲ میلیارد دلار در ماه است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز چهارشنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ به مناسبت روز جهانی حواله‌های جهانی طی پیامی از کارگران پاکستانی مقیم خارج به علت حمایت‌های گسترده آن‌ها از اقتصاد این کشور قدردانی و اعلام کرد: نیروی کار مهاجرتی ما همچنان بزرگترین سرمایه پاکستان هستند.

کد خبر: ۹۴٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha