۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
۳۸۲ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی رفع تداخل شد
رئیس سازمان امور اراضی کشور:

۳۸۲ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی رفع تداخل شد

اورنگی، رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تاکنون بیش از ۳۸۲ هزار هکتار از اراضی ملی و غیرملی رفع تداخل شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا اورنگی در نشست هم‌اندیشی و پیگیری در خصوص بررسی و مشکلات مربوط به رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد که با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور، نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مهاباد برگزار شد، گفت: رفع تداخل از زمین‌های ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از اقداماتی است که با جدیت در حال پیگیری است و در نظر داریم مسئله تداخل و کاداستر را با مشارکت ادارات ثبت و اسناد، و سازمان جنگل‌ها و مراتع در یک دوره سه ساله به سرانجام برسانیم.

وی افزود: صیانت و حفاظت از حقوق دولت به ‌ویژه اراضی ملی که میراث گذشتگان و سرمایه حاضرین و آیندگان است وظیفه‌ای ملی و همگانی است.

اورنگی ادامه داد: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تاکنون بیش از ۳۸۲ هزار هکتار از اراضی ملی و غیرملی رفع تداخل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع رفع تداخلات و صدور اسناد مالکیت با هدف رفع موانع تولید و سنددار کردن اراضی برای دریافت تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: هدف اصلی از این طرح رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها و در عین حال حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و ملی است.

اکبر کرامتی افزود: در فاصله کوتاه ریاست اینجانب تاکیدات زیادی بر انجام رفع تداخلات داشته‌ام و هر هفته جلساتی در این مورد برگزار می‌شود و با وجود کمبود نیروی انسانی امورات مربوط با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۹۴٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha