۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
زمان تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی از گمرک بوشهر کاهش یافت
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر:

زمان تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی از گمرک بوشهر کاهش یافت

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با مجوز دریافتی از ستاد تنظیم بازار کشور مدت زمان تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و ترخیص آن از گمرک بوشهر کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرک استان بوشهر، بهروز قره‌بیگی اظهار داشت: بر اساس مجوزی که این ستاد با همکار مسئولان ارشد استانی از ستاد تنظیم بازار کشور برای اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان دریافت کرده‌است از این پس به جای تعهد ذیحسابی مرکز، تعهد ذیحسابی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر برای تضمین حقوق و عوارض گمرکی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. 

وی بیان کرد: در گذشته لزوم دریافت مجوز از مرکز و سایر تشریفات مرتبط، منجر به معطلی در روند تشریفات گمرکی می‌شد که با صدور مجوز اخیر بلافاصله کالا از کشتی به صورت حمل یکسره و با خدمات شبانه روزی گمرک به انبارهای مورد نظر منتقل می‌شود. 

قره‌بیگی اضافه کرد: اقدام صورت گرفته علاوه بر تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی به بندر بوشهر، موجب کاهش هزینه‌ها و انتقال کالا به انبارهای هدف و تشویق سایر خطوط کشتیرانی برای انتقال کشتی‌های حامل کالای اساسی به این بندر خواهد شد.

وی افزود: گمرک بوشهر آمادگی دارد به صورت شبانه روزی و بدون وقفه و حتی در ایام تعطیل نسبت به ترخیص و حمل یکسره کشتی‌های که حامل کالاهای اساسی هستند اقدام کند. 

قره‌بیگی با بیان اینکه هم اکنون سهم بندر بوشهر در ترخیص کالاهای اساسی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور پایین‌تر است، یادآور شد: در کنار اقدامات توسعه‌ای بندری و گمرکی که در سال‌های اخیر در بندر بوشهر صورت گرفته است باید زمینه توسعه انبارهای دپوی کالاهای وارداتی نیز مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۹۴٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha