۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
۵۰ میلیون شغل گردشگری در معرض نابودی؛ کرونا هفت برابر سارس
شورای عالی جهانی گردشگری اعلام کرد

۵۰ میلیون شغل گردشگری در معرض نابودی؛ کرونا هفت برابر سارس

بر اساس اعلام شورای جهانی گردشگری، ۵۰ میلیون شغل مرتبط با صنعت توریسم به دلیل شیوع بیماری همه گیر Covid-۱۹ دچار اختلال جدی و تهدیدی بزرگ شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، طبق آمار WTTC، صنعت توریم در سال جاری به میزان ۲۵ درصد کاهش یافت و روند نزولی را طی کرد.

رئیس اجرایی شورا گلوریا گوارا در یک یادداشتی مثبت اندیشانه اعلام کرد که سفر و جهانگردی قدرت غلبه بر این چالش بزرگ را دارد و قوی تر از این ویروس ظاهر خواهد شد.

صنعت توریسم به دلیل گستردگی انتشار کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است، زیرا بسیاری از کشورها محدودیت های مسافرتی را برای مهار این  در نظر گرفته اند. هزاران پرواز بین المللی لغو شده که برخی از شرکت های بیمه پوشش مسافرتی را برای مشتریان جدید به حالت تعلیق درآورده اند.

آمارها نشان می دهد که تعداد مسافرین هواپیمایی چین ماه در گذشته تقریبا ۸۵ درصد کاهش یافته است و شرکت های هواپیمایی کره ایر نیز همه گیری این بیماری را تهدیدی جدی برای صنعت هوایی خود دانسته اند.

صنعت هوایی کشور چین در اواخر هفته گذشته اعلام کرد که سقوط این صنعت موجب افت ۲۱ میلیارد یوانی (۳ میلیارد دلار) درآمد شده است.

براساس داده های اقتصاد گردشگری، صنعت مسافرتی و جهانگردی ایالات متحده می تواند حداقل ۲۴ میلیارد دلار هزینه خارجی در سال جاری از دست بدهد. این میزان معادل تقریباً هفت برابر بیشتر از صنعت از دست رفته در هنگام شیوع سارس SARS در سال ۲۰۰۳ خواهد بود.
 

کد خبر: ۹٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha