۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
ورود کمیسون عمران به موضوع یکپارچه سازی مدیریت پایانه‌های مرزی
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

ورود کمیسون عمران به موضوع یکپارچه سازی مدیریت پایانه‌های مرزی

حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ضرورت نصب دستگاه ایکس ری کامیونی در پایانه‌های مرزی جهت تسریع امور بازرسی و کنترل کامیون‌ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، در رابطه با وضعیت پایانه‌های مرزی، گفت: یکی از مشکلات اساسی پایانه‌های مرزی نبود مدیریت واحد است، در حال حاضر دستگاه‌هایی مانند وزارت راه و شهرسازی، گمرک، نیروی انتظامی در مدیریت پایانه‌های مرزی کشور نقش دارند اما هیچ یک از آنها نسبت به مشکلات موجود پاسخگو نیستند.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش های نصرت آباد و کورین با  اشاره به ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت پایانه‌های مرزی افزود:  در حال حاضر طرحی برای یکپارچه‌سازی مدیریت پایانه‌های مرزی در کمیسیون عمران در حال تدوین است که در صورت نهایی شدن در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت.     

حسین زهی با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای در بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی کشور وجود داشته که نیازمند ساماندهی و رسیدگی بیشتر مسئولان است، تصریح کرد: برخی از مشکلات مربوط به دستگاه‌های دولتی بوده که باید از طریق هیئت وزیران، انجام شود و بخشی دیگر نیز مربوط به حوزه تقنین و کمیسیون عمران مجلس بوده که حتما در اولویت پیگیری قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه ناهماهنگی‌ میان دستگاه‌های متولی، تردد کامیون‌ها و ترانزیت‌ها رابا مشکلات زیادی مواجه می‌کند به نحوی که یک خودرو باید بیش از ۴۸ الی ۷۲ ساعت  در پایانه‌های مرزی معطل بماند لذا کمیسیون عمران باید برای یکپارچه سازی مدیریت پایانه‌های مرزی به صورت جدی ورود پیدا کند.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از فعالیت پایانه‌های مرزی به بخش خصوصی واگذار شده اما متاسفانه به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه‌های متولی سرمایه‌گذاران با مشکلات بسیاری رو برو شده اند.

وی ضرورت نصب دستگاه ایکس ری کامیونی در پایانه‌های مرزی جهت تسریع امور بازرسی و کنترل کامیون‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر بسیاری از پایانه‌های مرزی ایران فاقد دستگاه‌ ایکس ری هستند، متاسفانه هنوز پایانه‌ ای با عمر بیش از ۶۰ سال فاقد این دستگاه‌ برای نظارت بهتر و سریع‌تر است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: نبود دستگاه‌ ایکس ری در پایانه‌های مرزی موجب افزایش زمان بازرسی کامیون ‌ها می‌شود؛ البته تهیه این دستگاه چندان هم پر هزینه نبوده و پایانه ها به راحتی از محل درآمد گمرکی خود می‌توانند به منظور تسهیل در فرایند نظارت بر وسایل نقلیه، اقدام به خرید آن کنند.

کد خبر: ۹۴٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha