۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
قیمت های ضد و نقیض در بازار آهن

قیمت های ضد و نقیض در بازار آهن

به واسطه نوسانات و افزایشی شدن نرخ دلار، شنیده ها از بازار آهن حاکی از سردرگمی بسیار در قیمت ها بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بر اساس آمار منتشر شده از روند روز گذشته بازار ارز، نرخ دلار همچنان با نوسانات محدودی همراه بود و در ساعاتی از روز به رقم ۲۴ هزار و ۱۲۰ تومان رسید؛ به واسطه این نوسانات و افزایشی شدن نرخ دلار، شنیده ها از بازار آهن حاکی از سردرگمی بسیار در قیمت ها بود.

روز گذشته در معاملات بورس کالا، نرخ شمش در حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. از مقدار شمش عرضه شده در بورس، تقریبا یک سوم آن به فروش رسید؛ این مسئله نشان دهنده آن است که همچنان دید مثبتی نسبت به آینده بازار وجود ندارد. با این وجود عوامل تاثیرگذار بر بازار و همچنین فولادی ها بر افزایش قیمت پایه تاکید می کنند و میانگین قیمت میلگرد که برای معاملات روز جاری معین شده است، چیزی حدود ۲۵۰ تومان به ازای هر کیلو افزایش دارد.

از یک سو بازار در حال حاضر با توقف و یا افزایش نسبی قیمت های جهانی مواجه شده است؛ در این رابطه می توان به نرخ شمش صادراتی ایران اشاره کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی متال بولتن، رقمی برابر با ۶۶۰ دلار برای هر تن از سوی فولادسازان ایرانی در نظر گرفته شده است که رقم ذکر شده به نسبت کف قیمتی هفته ای که گذشت، حدود ۳۰ دلار بیشتر می باشد. از طرف دیگر اما اخبار ضد و نقیضی که از مذاکرات برجام به گوش می رسد موجب شده تا همچنان بخش های مختلف کشور از جمله بازار آهن همچنان در انتظار نتیجه مذاکرات و به واسطه آن کاهش قیمت ارز بعد از این توافقات باشند.

در هر صورت روز گذشته در میان قیمت هایی که از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع اعلام شد، شاهد ثبات در قیمت میلگرد بودیم، به گونه ای که اکثریت شرکت ها قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند و برخی نیز به افزایش قیمت ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی در محصولات خود اقدام کردند. ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان بیشترین قیمت میلگرد در میان نرخ های اعلامی بود و کمترین نرخ برابر با ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شد.

در بازار نبشی و ناودانی شاهد نوسان بودیم، به این صورت که قیمت نبشی و قیمت ناودانی در اکثر مبادی فروش این محصولات ثابت اعلام شد و در این میان افزایش ۵۰ تومانی و در مقابل کاهش ۲۰۰ تومانی هم به چشم می خورد. نوسانات در بازار تیرآهن نیز دیده می شد؛ قیمت تیرآهن در بخش کیلویی با ثبات همراه با کاهش ۲۰۰ تومانی مواجه بود و در بخش تیرآهن شاخه ای نیز در قیمت شاخه های پر فروش با افزایش ۲۰ الی ۳۰ هزارتومانی همراه با ثبات مواجه بودیم. قیمت پروفیل از سوی تولیدکنندگان این محصول هم با کاهش ۱۵۰ تومانی و در مقابل افزایش ۱۰۰ تومانی اعلام شد. در میان قیمت های اعلامی این محصول ثبات نیز به چشم می خورد.

در مجموع تمام عوامل مطرح شده موجب شده اند تا بازار قادر به تشخیص روند مشخصی برای تعیین قیمت ها نباشد و به این واسطه شاهد تناقضات بسیار در قیمت های اعلامی در طول هفته باشیم.

کد خبر: ۹۴٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha