۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
انتقاد به عملکرد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت| بی‌توجهی وزارت نفت به طرح‌های بهینه‌سازی
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

انتقاد به عملکرد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت| بی‌توجهی وزارت نفت به طرح‌های بهینه‌سازی

رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های فراموش شده وزارت نفت در طول سالیان گذشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری با انتقاد از عملکرد شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: مشکل اصلی در عدم بهینه‌سازی به متولیان آن مربوط می‌شود، چراکه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت که زیرمجموعه وزارت نفت است توان برخورد با وزارتخانه‌هایی همچون نیرو، صمت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و... را در جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت ندارد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهینه‌سازی باید به‌صورت یک نهاد مستقل با تحکم بالا زیرنظر مستقیم ریاست‌جمهوری اداره شود تا بتواند به وزارتخانه‌ای همچون راه و شهرسازی تحکم کند مثلا چرا وضعیت وسایل گرمایشی ساختمان‌ها آنقدر نابسمان است یا بتواند به وزارت جهاد کشاروزی بگوید؛ چرا گلخانه‌ها و صنایع مرتبط با کشاورزی تا این میزان مصرف سوخت دارند و مصرف را بهینه نمی‌کنند؟

شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک دکور تبدیل شده است
وی با بیان اینکه متاسفانه شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک دکور تبدیل شده است و در انجام وظایف خطیر و مهم خود کوتاهی می‌کند، افزود: طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های فراموش شده وزارت نفت در طول سالیان گذشته است.

رحیمی مظفری با یادآوری اینکه سال ۹۴ طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در قالب مصوباتی در نظر گرفته شد، توضیح داد: ازجمله این طرح‌ها می‌توان به نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری و برون شهری، گازسوز کردن اتوبوس‌ها، بهینه‌سازی مصرف در موتورخانه‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد هرچند برای اجرای این طرح‌ها ظرفیت بودجه‌ای خوبی هم در ماده ۱۲ قانون رفع موانع ایجاد شد، اما در مسیر اجرای این طرح‌ها عملا اتفاقی نیفتاد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس یکی از دلایل این اتفاق را سهل‌انگاری و بی‌توجهی وزارت نفت به طرح‌های بهینه‌سازی دانست و گفت: دلیل دیگر نیز مربوط به آیین‌نامه‌ای است که برای اجرای این طرح‌ها توسط وزارت نفت نوشته شده چراکه به اعتقاد من این آیین‌نامه به گونه‌ای نگارش شد که طرح‌های بهینه‌سازی انجام نشوند و اراده محکمی هم برای به سرانجام نرسیدن این طرح‌ها وجود داشت.

کد خبر: ۹۴٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha