۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
قصه پر غصه واگذاری صنایع پایان می یابد/ به خصوصی سازی اعتقاد دارم ولی برای کسانی که اهلیت دارند
رئیسی درگفتگوی تلویزیونی با مردم استان مرکزی:

قصه پر غصه واگذاری صنایع پایان می یابد/ به خصوصی سازی اعتقاد دارم ولی برای کسانی که اهلیت دارند

اراک - سید ابراهیم رئیسی گفت: خصوصی‌سازی و واگذاری برخی از صنایع بزرگ استان مرکزی به کسانی که اهلیت لازم را نداشته اند قصه پر غصه‌ای را رقم زده است که این مسئله باید پایان یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان مرکزی با بیان اینکه مدیریت بخش صنعت و کشاورزی استان مرکزی از مباحث محوری این استان است، گفت: مردم استان مرکزی همواره از صنایع سنگین منطقه در ایجاد آلایندگی هوا گلایه دارند و کارخانجات توسعه را با حفظ محیط زیست باید هماهنگ کنند در غیر این صورت مردم آسیب خواهند دید.

وی افزود: استان مرکزی سرمایه انسانی قابلی دارد و این استان می‌تواند در صنعت، کشاورزی و گردشگری محوریت و صنایع بزرگ محوریت داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در چند نوبت به استان مرکزی سفر کرده‌ام و با فعالان و کارگران صنایع نشست و ملاقات‌هایی داشته‌ام که همواره به رونق تولید و رفع موانع تاکید داشته‌اند.

رئیسی بیان کرد: صنایع بزرگ چون هپکو، آلومینیوم سازی و برخی صنایع در اراک به بخش خصوصی واگذار شده و این نحوه واگذاری قصه پر غصه‌ای برای این صنایع رقم زده است.

وی گفت: باید صنایع در استان مرکزی رونق بگیرد و کشور برای تأمین نیازها محتاج بیگانگان نباشد و اقدام و عمل همراه هم روی دهد به همین دلیل مشکلات صنایع اراک و کارگران و صنعت گران این عرصه در تهران پیگیری می‌شود.

به خصوصی سازی اعتقاد دارم نه به شکل گذشته
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: به خصوصی سازی اعتقاد دارم چون یکی از سیاست‌های نظام است اما در خصوصی سازی باید واگذاری به افراد دارای اهلیت انجام شود.

رئیسی بیان کرد: برنامه محوری در استان مرکزی به عنوان استان صنعتی جز برنامه‌های دولت مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا باید در استان مرکزی فعال شوند، گفت: نباید مردم این استان در شرایط بد آب و هوایی قرار گیرند و ناراضی باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: محیط زیست، آب و کشاورزی از موضوعات دیگر استان مرکزی است که باید در موضوع آب مدیریت جدی صورت گیرد.

رئیسی گفت: در بخش کشاورزی باید به الگو کشت توجه شود و با رعایت آن در کنار آن بخش دانش بنیان حوزه کشاورزی نیز که ارزش افزوده را ایجاد می‌کند، مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: وجود پسماند در شهرک‌های صنعتی خمین، کاوه و دلیجان باید ساماندهی شود یکی از مباحث دیگر استان صنایع آب بر است که باید مدیریت مصرف آب در صنایع صورت گیرد.

وی اظهار کرد: نیروی انسانی سرمایه مردم استان مرکزی است و کارگران و کشاورزان شامل این بخش هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر این مجموعه اقدامات در استان مرکزی شکل بگیرد بیکاری، فقر و حاشیه نشینی کاهش خواهد یافت.

 مشکل مسکن، موجب کم رنگ شدن ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه امروز
رئیسی با بیان اینکه وضعیت مسکن در استان مرکزی مطلوب نیست، عنوان کرد: زوج‌های جوان برای تأمین مسکن دچار مشکلات متعدد هستند و با حل شدن مشکل مسکن، ازدواج و تشکیل خانواده نیز رونق خواهد گرفت.

وی بیان کرد: مهمترین بخش تأمین مسکن زمین است و اطراف شهرها زمین خالی بسیاری است که در اختیار دولت قرار گیرد و دولت باید با دادن زمین به دهک‌های نیازمند جامعه این بخش را رونق دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکل مسکن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، گفت: کشور نسبت به آمار تأمین کننده مسکن عقب است و باید هر سال ۷۰۰ هزار مسکن ساخته شود؛ این در حالی است که در هشت سال اخیر ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

رئیسی ادامه داد: دولت مردمی باید در هر سال یک میلیون مسکن ایجاد کند و با ایجاد مسکن ازدواج نیز رونق خواهد گرفت.

وی گفت: اکنون در هر خانه‌ای سه فرد تحصیل کرده بیکار وجود دارد و دولت موظف است برای این افراد اشتغال ایجاد کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید اقتصاد روستایی فعال شود، گفت: با حمایت دولت از بخش اقتصاد روستایی از مهاجرت جوانان و حاشیه نشینی در کنار شهرهای بزرگ جلوگیری کرد.

برخی‌ها رفتارها موجب بی‌اعتماد مردم نسبت به مسئولان شده‌اند
رئیسی گفت: می‌توان گلایه‌مندی مردم از وضع موجود را با اعتماد سازی پاسخ داد و برخی‌ها باعث شده‌اند مردم نسبت به مسئولان بی‌اعتماد باشند.

وی بیان کرد: اعتماد به داشته‌های مردم، جوانان شهر و روستا امکان شکل‌گیری دولت قوی و مردمی را در روز ۲۸ خرداد ممکن خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید دغدغه تولید را حل کرد و موانع پیش رو در این مهم به طور جد برداشته شود و این مهم نه در سخن بلکه در عمل برای رفع موانع تولید و جذب تسهیلات به سوی فعالیت‌های تولیدی باید محقق شود.

رئیسی گفت: باید نقدینگی به سمت تولید باشد در غیر این صورت تورم به همه بخش‌های اقتصادی آسیب جدی وارد می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان بیان کرد: بورس یکی از منابع تأمین کننده مالی تولید است بانک‌ها نیز تأمین کننده منابع مالی تولید هستند و از سویی کمبود نقدینگی مشکلات تولید کنندگان است که باید منابع مالی در جهت رفع نیاز تولید ساماندهی شود

کد خبر: ۹۴٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha