۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
۸۰۰ طرح کشاورزی در کردستان مورد بهره برداری قرار گرفت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۸۰۰ طرح کشاورزی در کردستان مورد بهره برداری قرار گرفت

سنندج- سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح ۸۰۱ طرح کشاورزی طی یک سال اخیر در این استان خبر داد.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: طی یک سال اخیر و در بخش های مختلف آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی ۸۰۱ طرح کشاورزی در کردستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در راستای بهره برداری از این طرح ها در استان کردستان، در مجموع برای اجرایی کردن این طرح هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به اشتغال ایجاد شده در این بخش اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع برای هزار و ۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی به حمایت های صورت گرفته از بخش کشاورزی کردستان در قالب پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان بخش کشاورزی استان قرار گرفته است و تلاش ما بر این بود که نظارت دقیق در راستای هزینه این تسهیلات صورت گیرد.

سپری با اشاره به اینکه شناسایی وضعیت موجود تولید در بخش کشاورزی از جمله وظایف این سازمان است، اظهار کرد: پروژه های متعددی در استان اجرا شده که موجب افزایش تولید و اشتغال شده است و در کنار این مهم برنامه ریزی خوبی هم در راستای توسعه و تقویت فعالیت های این بخش تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع خشکسالی در سال زراعی جاری طی پنجاه سال اخیر کم سابقه بوده است، اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با حمایت مالی ستاد فرمان امام اجرایی شده است و مزارع زیر پوشش این طرح با بهره مندی از تکنیک ها و ارقام مطلوب در شرایط خشکسالی امسال به نسبت مزارع دیگر وضعیت بهتری دارند.

کد خبر: ۹۴٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha