۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
راه‌اندازی واحد پرورش مرغ اجداد در استان همدان/ تولید تخم مرغ در همدان ۳ برابر می شود
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

راه‌اندازی واحد پرورش مرغ اجداد در استان همدان/ تولید تخم مرغ در همدان ۳ برابر می شود

همدان - قراگوزلو، مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان از راه‌اندازی واحد پرورش مرغ اجداد در همدان خبر داد و گفت: واحد ۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ اجداد در همدان راه‌اندازی شده است.

علیرضا قراگوزلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بزرگترین مجتمع مرغ تخم گذار کشور در همدان طی هفته آتی افتتاح می شود، عنوان کرد: این واحد سالانه بیش از ۹۰۰ هزار قطعه پولت، ۷۲۰ تن تخم مرغ و ۱۲ هزار قطعه جوجه تخم گذار تولید خواهد کرد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در کنار این واحد، اقداماتی در عرصه فرآوری پوکه تخم مرغ، کارخانه خوراک طیور و غیره نیز در سطح استان همدان انجام خواهد شد، افزود: این واحدها در مجموع، اشتغالزایی ۳۰۰ نفر را به دنبال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مجتمع فدک در سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، اظهار کرد: مجتمع دیگری نیز در  شهرستان بهار فعال خواهد شد که با این روند می توان گفت تولید تخم مرغ در استان همدان افزایش سه برابری خواهد داشت.

قراگوزلو با تصریح بر اینکه این روند به معنای این خواهد بود که سه برابر نیاز استان، تخم مرغ تولید خواهیم کرد، اظهار کرد: با کمک کارخانه های مربوطه در زمانی که با مازاد عرضه تخم مرغ در بازار روبرو شویم، می توانیم تخم مرغ ها را به سمت تخم مرغ های پاستوریزه و یا فرآوری سوق دهیم.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه افزایش توسعه واحدهای موجود تولید مرغ تخم گذار در سطح استان را نیز در پیش گرفته ایم، افزود: در این راستا ۵۰ هزار قطعه نیز افزایش خواهیم داشت.

ظرفیت مرغ گوشتی استان همدان افزایش دوبرابری تولید را در سال جاری تجربه خواهد کرد

وی با اشاره به اینکه در بحث مرغ گوشتی نیز هم اکنون در استان همدان ۵۲۴ واحد پروانه دار وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، ۴۶۰ واحد فعال هستند و بالغ بر سه میلیون قطعه جوجه ریزی دارند که با واحدهای جدیدی که فعال خواهند شد، ظرفیت مرغ گوشتی استان همدان افزایش دوبرابری تولید را در سال جاری تجربه خواهد کرد.

قراگوزلو در این راستا از راه‌اندازی واحد پرورش مرغ اجداد در همدان نیز خبر داد و گفت: واحد ۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ اجداد در همدان راه‌اندازی شده و تاکنون دو مرحله جوجه‌ریزی داشته است.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه با اقدامات و برنامه ریزی های به عمل آمده استان همدان گام مناسبی را در تولید مرغ مادر و تخم مرغ برخواهد داشت، اضافه کرد: استان همدان با این روند، در دو سال آینده در شمال غرب و غرب کشور حرف اول را خواهد زد.

کد خبر: ۹۴٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha