۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
فعالیت ۴۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فعالیت ۴۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان همدان

همدان - مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۴۵ هزار هنرمند در ۳۰ هزار کارگاه صنایع دستی استان همدان فعالیت دارند.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین به هنرمندان خود افتخار می‌کند، عنوان کرد: هنرهای صنایع‌دستی در کنار بهره‌مندی از ارزش‌های هنری، اساتید بنامی دارد که باید قدردان آن ها باشیم.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار هنرمند با ۳۰ هزار کارگاه صنایع دستی در استان همدان وجود دارد که جایگاه ارزشمندی در ایجاد فرصت های اشتغالزایی در استان دارند، اظهار کرد: توجه به این بخش از محوری‌ترین سیاست‌های دولت برای رشد و تقویت به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: باید سیاست‌گذاران، مدیران و مدیران ارشد استان این حوزه اثربخش را مورد توجه داشته باشند تا بتوان تولیداتی با رنگ بوی هنر و فرهنگ داشته و فرصت های شغلی ایجاد و کالایی را صادر کنیم که فرهنگ غنی را شامل می شود.

اگرچه ظرفیت این حوزه بالا است اما راه نرفته زیادی داریم

وی با بیان اینکه اگرچه ظرفیت این حوزه بالا است اما راه نرفته زیادی داریم، عنوان کرد: باید اساتید هنرهای دستی را ارج نهاده و آن ها را معرفی کنیم ضمن اینکه در کنار فراگیری و گستردگی صنایع‌دستی، آثار فاخری را خلق کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در ادامه صحبت های خودبا اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه حمایت از صنایع دستی ۱۳ هزار نفر نیز به جمع هنرمندان اضافه شدند، گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به این افراد پرداخت شده است.

وی افزود: طی ۶ تا ۸ سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر در استان همدان آموزش‌های لازم را در زمینهصنایع دستی گذراندند.

مالمیر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۷۰ نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شده است، مطرح کرد: یکی از مطالبات همیشگی هنرمندان در حوزه فروش، نمایشگاه دائم صنایع‌دستی بود که در این زمینه، پس از جهانی شدن شهرهای ملایر، لالجین و تویسرکان رغبت سرمایه‌گذاران بیشتر شد و ما شاهد افزایش سرمایه‌گذارن بخش خصوصی در این زمینه بودیم.

کد خبر: ۹۴٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha