۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
رشد ۸۰ درصدی صادرات صنعتی کشور در شرایط کرونایی| با ارز ۲ نرخی نمی توان سرمایه گذار خارجی جذب کرد
معاون وزیر صمت خبر داد

رشد ۸۰ درصدی صادرات صنعتی کشور در شرایط کرونایی| با ارز ۲ نرخی نمی توان سرمایه گذار خارجی جذب کرد

اراک-- معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از رشد ۸۰ درصدی صادرات صنعتی درسال جاری و با شرایط کرونایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار بازار علی رسولیان روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی خمین افزود: بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال سال گذشته در زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی کشور سرمایه گذاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ۱۰ هزار هکتار زمین به شهرکهای صنعتی، پیش بینی شده است دو هزار هکتار به شهرک ها ونواحی صنعتی کشور افزوده شود.

 وی با بیان اینکه حمایت‌ها از صنایع کوچک سه برابر شده است، اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولیدی را به سمت صادرات محوری و برند محور شدن حرکت خواهیم داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: جذب سرمایه خارجی، کنسرسیوم های صادراتی، تامین مالی، دوره های آموزشی، ایجاد برند، دفتر خارج از کشور، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و صدور ضمانت نامه از جمله این حمایت‌ها است که به پنج برابر نیز افزایش پیدا می کند.

رسولیان افزود: قدرت بازار یابی صنایع کوچک کمتر است و اما این واحدها توانمندی حضور در نمایشگاه‌های بین المللی را برای پیدا کردن بازار فروش دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خمین دارای یک شهرک و ۲ ناحیه صنعتی است، اظهار داشت: افزایش سطح اراضی و توسعه و برنامه زمان بندی ایجاد زیرساخت متناسب با نیاز و شمار متقاضیان در شهرک و نواحی صنعتی این شهرستان انجام شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: به منظور تخصیص و انتقال آب به شهرک صنعتی خمین آمادگی مشارکت با پتروشیمی این شهرستان و آب منطقه ای استان مرکزی وجود دارد.

وی ادامه داد: تا زمانیکه ارز ۲ نرخی باشد، سرمایه گذار خارجی را نمی توان جذب کرد.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی پیشنهادی است که به دولت بردیم چراکه باید به سمت شهرکهای خصوصی حرکت کرد.

رسولیان، ایجاد شهرک‌های صنفی برای کسب و کارهای کوچک با واگذاری زمین به اصناف را از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سال جاری بیان کرد.

واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان در بهترین نقاط شهرکهای صنعتی با اقساط بلند مدت
وی توضیح داد: بسته تشویقی در سال جاری برای واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان در بهترین نقاط شهرکهای صنعتی با اقساط بلند مدت ارائه شده و ایجاد یک‌هزار کارگاه در سراسر کشور با اولویت شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: امسال ۴۰۰ هکتار از زمین‌های واگذار شده که واحد تولیدی در آنها ایجاد نشده پس گرفته می شود.

رسولیان افزود: در آیین نامه امسال آورده شده که تا زمینی به بهره برداری نرسد اجازه فروش ندارد و فروش زمین حتی با دیوار کشی ممنوع شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ناحیه صنعتی برای استقرار صنایع پایین دستی واحد پتروشیمی خمین راه اندازی شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی سرمایه گذاران در واگذاری زمین، راه اندازی سامانه الکترونیکی در دستور کار است تا متقاضی زمین بتواند از منزل زمین مورد نظر خود را خریداری کند.

کد خبر: ۹۴٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha