۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
گردشگری سلامت مهم‌ترین صنعت درآمدزایی در منطقه آزاد اروند است| تشکیل اتاق فکر آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس:

گردشگری سلامت مهم‌ترین صنعت درآمدزایی در منطقه آزاد اروند است| تشکیل اتاق فکر آبادان

آبادان- مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین صنایع درآمدزایی در منطقه آزاد اروند است.

جلیل مختار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین صنعت درآمدزایی در منطقه آزاد اروند است که می‌توانیم آن را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان آبادان سه بیمارستان مجهز در حال احداث است، افزود: اولین بیمارستان مگا هاسپیتال در این شهرستان طی چندماه آینده افتتاح خواهد شد که فاز دوم بیمارستان آیت الله طالقانی یکی از این بیمارستان‌ها است که احداث آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

وی ادامه داد: فاز دوم بیمارستان آیت‌الله طالقانی شامل ۲۴۲ تخت و دوبخش تخصصی و فوق تخصصی است و با احتساب بیمارستان قبلی و با توسعه بال شمالی این بیمارستان در زمینه تخصصی بیش از ۵۰۰ تخت در یک بیمارستان وجود دارد که امروز به عنوان یکی از بیمارستان‌های مگاهاسپیتال در استان خوزستان مطرح شده است.

بیمارستان تامین اجتماعی
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنژیوگرافی یکی از تجهیزاتی است که مجوز راه‌اندازی آن در بیمارستان آبادان را از وزیر بهداشت دریافت کردیم، اضافه کرد: برای راه‌اندازی و تجهیزات مورد نیاز این مهم از سازمان منطقه آزاد اروند و وزارتخانه به صورت برابر تسهیلات دریافت کردیم و به دنبال آن هستیم که این امر در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان محقق شود.

مختار با اشاره به اینکه تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه گام بلندی برای آینده در منطقه خواهد بود، گفت: ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد اروند نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کار تجهیزات بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی تامین اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفته است و برای جذب نیروهای انسانی فراخوانی منتشر شد.
زیرساخت‌های توریسم سلامت

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیمارستان نفت یکی دیگر از بیمارستان‌هایی است که نیاز به بازسازی دارد و طی سالیان بسیار راکد مانده و با ارزیابی دوباره‌ای که صورت گرفته اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان لازم است تا از حالت رکود خارج شود.

زمانی توریسم سلامت در منطقه رونق پیدا می‌کند که زیر ساخت‌های درمانی و جذب گردشگر مهیا باشد که اگر این صنعت در منطقه رونق پیدا کرد پزشکان مختلفی از سایر استان‌ها به این مکان انتقال داده می‌شوند و اکنون در حال پیگیری این موضوع مهم هستیم

مختار اظهار کرد: زمانی توریسم سلامت در منطقه رونق پیدا می‌کند که زیر ساخت‌های درمانی و جذب گردشگر مهیا باشد که اگر این صنعت در منطقه رونق پیدا کرد پزشکان مختلفی از سایر استان‌ها به این مکان انتقال داده می‌شوند و اکنون در حال پیگیری این موضوع مهم هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ترخیص خودروهای اروندی، افزود: طی پیگیری‌ها و ارسال نامه‌ای به وزارت کشور توسط بنده و دو نماینده دیگر شهرستان تصمیم گرفته شد که موضوع پلاک گذاری و تمامی خدمات آن به خرمشهر اعطا شود.

ضرورت ایجاد اتاق فکر در آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اتاق فکر یا کارگروهی به منظور توسعه بخش‌های مختلف از جمله بازرگانی، تجاری و صنعتی در آبادان راه‌اندازی شود که این امر نیز پیگیری خواهد شد.

مختار بیان کرد: با تشکیل این کارگروه‌ها برنامه‌های کوتاه و بلند مدت، مسائل روز و چالش‌های اقتصادی بررسی و راهکار برای آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به موضوع ارزش افزوده، تصریح کرد: موضوع ارزش افزوده در مجلس به عنوان یک قانون دائمی محسوب می‌شود که دائما در برنامه توسعه اجرا می‌شود و به دنبال آن هستیم که در برنامه توسعه هفتم ارزش افزوده مناطق آزاد حذف شود.

کد خبر: ۹۳٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha