۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
بعد از انتخابات پاسخ رییس سابق بانک مرکزی را می دهم| بورس سیاسی نیست
رییس سازمان بورس در گفتگو با «بازار»:

بعد از انتخابات پاسخ رییس سابق بانک مرکزی را می دهم| بورس سیاسی نیست

دهنوی، رییس سازمان بورس می گوید برای اینکه گفته های من به عنوان تبلیغ یا حمایت از یک کاندیدای خاص تلقی نشود، بعد از انتخابات پاسخ ادعاهای همتی رییس کل سابق بانک مرکزی درباره بورس را خواهم داد.

بازار؛ گروه بورس: افشاگری همتی رئیس سابق بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، درباره دلیل اصلی صعود و سقوط بورس، از طرف رییس سازمان بورس بی پاسخ ماند. البته محمد علی  دهقان دهنوی رییس سازمان بورس به بازار می گوید: در صورت نیاز بعد از انتخابات پاسخ آقای همتی را خواهم داد. او همچنین در حالی بورس را غیر سیاسی می دانند که همتی رییس سابق بانک مرکزی پیشتر گفته بود که  با دخالت سیاسی  بورس به یک بازار غیر قابل کنترل تبدیل شده بود.

سازمان بورس وجه بی طرفی خود را در شرایط انتخاباتی حفظ  خواهد کرد و به هیچ وجه وارد فضاهای انتخاباتی نخواهد شد تا مبادا شائبه سیاسی بودن بورس ایجاد شود 

اولویت ما حفظ آرامش بازار است
رییس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که ادعاهای آقای همتی درباره ریزش بازار سرمایه را قبول دارید یا نه، گفت: سازمان بورس در این مرحله حساس وارد مباحث انتخاباتی نمی شود. سازمان وجه بی طرفی خود را حفظ خواهد کرد و به هیچ وجه وارد فضاهای انتخاباتی نخواهد شد تا مبادا احساس شود که بورس سیاسی شده است.

دهنوی همچنین تاکید کرد: بعد انتخاب رییس جمهوری و برگزاری انتخابات توضیحات لازم را ارائه خواهم داد و  و در صورت نیاز شخصا پاسخ ادعاهای آقای همتی را می دهم تا شفاف سازی شود.

او همچنین می گوید اینکه بورس به برنامه های انتخاباتی راه پیدا کرده و نامزدهای ریاست جمهوری از برنامه های خود برای این بازار سخن می گویند و به فکر آن هستند؛  فی نفسه اتفاق خوبی است. اما حفظ آرامش بازار سرمایه مهم ترین خواسته  اولویت ما در سازمان بورس است.

بعد انتخاب رییس جمهوری و برگزاری انتخابات توضیحات لازم را ارائه خواهم داد و  و در صورت نیاز شخصا پاسخ ادعاهای آقای همتی را می دهم تا شفاف سازی شود

افشاگری همتی از دلایل ریزش بازار سرمایه
به تازگی رئیس کل بانک مرکزی طی صحبت هایی اعلام کرد که هشدارهای لازم را در خصوص روند بازار سرمایه داده بود.

عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید: با دخالت های سیاسی بورس را به بازاری غیر قابل کنترل تبدیل کردند. اواسط تیر در نامه ای به رییس جمهور گفتم که قضیه بورس دارد خطرناک می‌شود و رونوشت این نامه را به رهبری هم دادم. بعد از نامه‌ی من باز مسئولان مردم را تشویق به حضور در بورس کردند. رهبری نظر من را تایید کرده بودند و گفتند برای بورس تدبیر کنید.

او همچنین گفته بود قرار بود صندوق توسعه ملی یک درصد از منابع ریالی را به صندوق توسعه بازار اختصاص دهد. صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی ربطی ندارد. به خاطر اقدامات مهم بانک مرکزی در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی بهترین راه را در مقصر جلوه دادن ما در مورد سقوط بورس دیدند.

همتی افزود: همه تصور می‌کردند ارز تا ۴۰ هزار تومان و ۶۰ هزار تومان بالا می‌رود و می‌گفتند سهام نیز باید با این قیمت محاسبه شود. از زمان بالا رفتن سود بین بانکی تا زمان سقوط بورس یک ماه و نیم فاصله بود. برخی می‌خواستند رییس بانک مرکزی را ناموفق جلوه دهند. شاید احساس کرده بودند که می‌خواهم کاندیدا شوم.

کد خبر: ۹۳٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha