۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
اجرای مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیاز به دستور رهبر انقلاب دارد
عضو هیات مدیره بورس در گفتگو با بازار؛

اجرای مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیاز به دستور رهبر انقلاب دارد

ابراهیمی سرو علیا عضو هیات مدیره سازمان بورس اجرایی شدن تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی را منوط به دستور مقام معظم رهبری می‌داند.

 بازار؛ گروه بورس: ۱۴ اردیبهشت ماه، نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوا برگزار شد، هفت پیشنهاد که سازمان بورس ارائه کرده بود، مصوب شد اما بعد از گذشته یک ماه از تصویب این مصوبات هنوز به منظور اجرا ابلاغ نشده است.

محمد حسن ابراهیمی سروعلیا عضو هیات مدیره سازمان بورس در آخرین اطلاعیه خود گفته که این مصوبات شورای عالی هماهنگی نیاز به دستور رهبر معظم انقلاب دارند که به نظر می‌رسد که هنوز دستوری برای اجرای این مصوبات صادر نشده است.

او در گفتگو با بازار در پاسخ به این سوال که برخی از افراد مدعی هستند که با کنار رفتن آقای همتی از ریاست بانک مرکزی برخی از مصوبات که مربوط به بانک مرکزی است اجرا نشود، گفت: این مصوبات ربطی به شخص ندارد و با قاطعیت اجرا می‌شود.

عضو هیات مدیره بورس همچنین این سوال را که برخی از کارگزاری‌ها گلایه دارند که برای دریافت تسهیلات اعتباری بانک‌ها عنوان کردند که هنوز پلتفرم آن تهیه نشده؟ این گونه توضیح داد: کارگزاری‌ها مثل قبل می‌توانند تسهیلات اعتباری را دریافت کنند و نیاز به پلتفرم نیست. کارگزاری‌ها قبلا هم افزایش اعتبار از طریق سیستم بانکی می‌دادند.

او در واکنش به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص بورس گفت: فعلا بر اساس دلایل شخصی نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم.

واریز ۸۰ درصد از مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت، خارج شدن بانک‌ها و موسسات اعتباری از ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، موکل شدن مالیات به سال آینده برای شرکت‌های که از سهام خود حمایت می‌کنند، اجازه به صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بازارهای پولی و مالی، جبران زیان وارد شده به سهامداران صندوق‌های قابل معامله پالایش یکم از تصمیماتی بود که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوب شد.

کد خبر: ۹۳٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha