۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
سرمایه‌های استفاده نشده فراوانی در اقتصاد کشور وجود دارد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

سرمایه‌های استفاده نشده فراوانی در اقتصاد کشور وجود دارد

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، لازمه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را شفافیت و سلامت اقتصادی برشمرد و گفت: در اقتصاد ایران سرمایه‌های استفاده نشده فراوانی داریم که مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا درباره شرایط افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در دولت آینده، گفت: سرمایه گذاری خارجی یک مؤلفه مثبت اقتصادی در دنیا به شمار می‌آید ضمن اینکه ما در اقتصاد ایران سرمایه‌های استفاده نشده فراوانی داریم که مورد غفلت قرار گرفته و از ظرفیت آن استفاده نمی‌شود ولی در کنار بالقوه کردن این ظرفیت باید به سرمایه‌گذاری خارجی نیز توجه داشته باشیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری در کشور باید محیط امن اقتصادی برای سرمایه‌گذار فراهم کرد که در این راستا یکی از فاکتورهای مهم برای ارتقای اعتماد سرمایه‌گذار در یک سیستم، ایجاد شفافیت و سلامت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه عدم دخالت کانون‌های غیرمسئول در مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری یکی از عوامل ارتقای اعتماد سرمایه‌گذار محسوب می‌شود، افزود: شفافیت قوانین مالیاتی نیز به حضور بیشتر سرمایه‌گذار کمک می‌کند که در این مسیر مجلس گام‌های مهمی را برخواهد داشت.

سرمایه‌گذاری خارجی به همراه خود ورود تکنولوژی و دانش روز را دارد
مرحباء تصریح کرد: یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری ورود تکنولوژی و دانش روز به کشور است که در این مسیر ما می‌توانیم بهره مناسبی از ورود سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم، در حال حاضر در برخی از صنایع از سطح اول تکنولوژی دنیا بازمانده‌ایم که نمونه بارز آن صنعت خودروسازی است که با سابقه بیش از ۵۰ ساله اما محصولاتی بی کیفیت به مردم ارائه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: ثبات اقتصادی نیز در حضور و ماندن سرمایه‌گذار خارجی در کشور تأثیر بسزایی دارد و نوسانات ارز قطعا منجر به کاهش حضور سرمایه‌گذار خارجی در کشور می‌شود.

تحریم‌های ظالمانه تا حد زیادی امکان تبادلات را مالی و ورود سرمایه به کشور را نداد
وی، وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و نبود امکان برای تبادلات مالی را نیز یکی دیگر از دلایل کاهش انگیزه سرمایه‌گذار در کشور دانست و گفت: قطعا وضعیت تحریم‌ها به این شکل باقی نخواهد ماند چراکه طرف غربی متوجه شده که تحریم‌ها و فشار حداکثری بر ملت ایران نتیجه عکس خواهد داد.

مرحباء تأکید کرد: با اتکا به ظرفیت‌های موجود اقتصادی باید  نشان دهیم که دارای اقتصاد تاب آوری هستیم.

امیدواریم در دولت آینده شفافیت و سلامت اقتصادی منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد شود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قطعا سرمایه گذاری خارجی می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و با برداشته شدن تحریم‌ها امکان ورود و خروج سرمایه در کشور فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: امید داریم با روی کار آمدن دولت جدید، شفافیت و سلامت اقتصادی بر کشور حاکم شود و شرایط برای افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شود.

کد خبر: ۹۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha