۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
واگذاری اختیارات اقتصادی به استان‌ها| مخالف خروج ثروت از استان‌ها به تهران و سپس خارج از کشور هستم
محسن رضایی در گفتگو با مردم استان مرکزی:

واگذاری اختیارات اقتصادی به استان‌ها| مخالف خروج ثروت از استان‌ها به تهران و سپس خارج از کشور هستم

اراک- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:در دولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ و مراودات تجاری و اقتصادی را باهدف خروج ازبن بست در حوزه اقتصادی به استانها واگذار می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی شامگاه روز دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان مرکزی، اظهار کرد: با اتخاذ تصمیمات غلط در دو سه دهه گذشته قامت عظیم کشور خم شده است و ما می‌خواهیم با قیام ملت ایران و با دولت اقدام و تحول حرکت جدیدی را زیر لوای ولایت و اسلام آغاز و با همت جمعی مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم.

رضایی گفت: در دولت اقدام و تحول هیچ اثری از زباله‌گردی و کولبری وجود ندارد و حفظ آبرو و کرامت انسان‌ها در اولویت کارها قرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: اولین توجه دولت اقدام و تحول توجه به اقشار آسیب‌پذیر از قبیل معلمان، کشاورزان، کارگران و بازنشستگان است و علاوه بر پرداخت یارانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی به افراد، مسئله اشتغال مولد نیز با جدیت دنبال می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول اگر مردم در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند باید در همان نقطه سرمایه‌گذاری شود نه اینکه سود سپرده مردم به تهران آمده و در آنجا تبدیل به ارز و بعد هم از کشور خارج شود و با اینکه ثروت ایران از تمام استان‌ها به تهران و سپس خارج از کشور برود مخالف هستیم.

رضایی افزود: دولت اقدام و تحول دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشت و برنامه است و دولت ما برای هر استان برنامه خاص براساس توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های آن استان تدوین کرده است و پیچیدن یک نسخه واحد برای تمام استان‌ها در مرکز کشور به هیچ عنوان درست نیست.

وی ادامه داد: در دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای هر استان نسخه بهبود شرایط زندگی و معیشتی تدوین شده که از روز نخست فعالیت خود را بر این اساس آغاز می‌کنیم.

رضایی گفت: در دولت اقدام و تحول اگر چه به استانداران اختیارات داده می‌شود اما به حال خود رها نمی‌شوند و کمک می‌شود از طریق امکانات پژوهشی به آنها راه اصلی نشان داده شود اما تصمیم‌گیری نهایی بر عهده خود استانداران خواهد بود.

استانداران دولت اقدام و تحول از مردم بومی همان استان انتخاب می‌شوند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: استانداران دولت اقدام و تحول از مردم بومی همان استان انتخاب می‌شوند به طوری که ۱۰ نفر از افراد بومی استان‌ها انتخاب و توانمندی‌های آنها در یک گروه نخبگان مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت یک نفر برای استانداری انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: در دولت اقدام و تحول سیاسی‌کاری، پارتی‌بازی و رابطه‌بازی در انتخاب استانداران وجود ندارد و افراد بر اساس شایستگی انتخاب و طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی اختیارات به آنها واگذار می‌شود.

وای بر گروه‌های سیاسی که با شعبده‌بازی و بازی‌های سیاسی برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند

رضایی در ادامه تاکید کرد: وای بر گروه‌های سیاسی که با نمایشنامه‌نویسی، شعبده‌بازی و بازی‌های سیاسی برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند؛ به جای این کارها به فکر معیشت مردم باشید چرا که این مردم ولی‌نعمتان ما هستند و بنده در دولت اقدام و تحول همان‌طور که در زمان جنگ زیر بمباران و آماج حملات رژیم بعثی ایستادگی کردم یکبار دیگر خود را سپر مردم ایران قرار می‌دهم.

وی با ابراز تعجب از تحصیل برخی از افراد در غرب و رواج تفکر غربی توسط این افراد در کشور، گفت: در این کشورها مردم با ۱۰ درصد آورده قیمت تمام شده مسکن، خانه دار می‌شوند و بدون شک این سیاست را در کشور ما نیز می‌شود دنبال کرد.

حقوق به زنانی که بیش از ۲ فرزند داشته باشند تعلق می‌گیرد
رضایی گفت: امروز هزینه هر متر مربع مسکن از ۳۵ تا ۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود و با این حساب هزینه تمام شده یک مسکن ۸۰ متری حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که مردم می‌توانند با آوردن ۱۰ درصد صاحب خانه شوند و ۹۰ درصد مابقی را به صورت اقساط به بانک‌ها پرداخت کنند و سود تسهیلات هم بر عهده دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: بدون شک اگر ساخت و ساز مسکن در کشور شتاب گیرد بیش از ۳۰۰ صنعت دیگر نیز راه می‌افتد و بازار کسب و کار نیز رونق جدی به خود می‌گیرد.

رضایی تاکید کرد: مسئله ازدواج جوانان را یک امر حیاتی است و در دولت اقدام و تحول به زنان خانه‌داری که آموزش تربیت فرزند و سه ماه آموزش بهداشت دیده باشند، حقوق ماهیانه پرداخت می‌شود البته در گام‌نخست حقوق به زنانی که بیش از ۲ فرزند داشته باشند تعلق می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی با هدف حمایت از حقوق بانوان، اقتصادی کردن شهرها و ایجاد مناطق اقتصادی، توسعه اقتصادی پایین به بالا، بدون اتکا به پول نفت و در نهایت حفظ کرامت انسانی از خانه تا جامعه از دیگر برنامه‌های دولت اقدام و تحول است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اختیارات تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های تجاری و اقتصادی به هر استان واگذار می‌شود به طور مثال استان‌های آذربایجان می‌توانند با کشورهای عراق و ترکیه مراوده تجاری ایجاد کنند یا سیستان و بلوچستان می‌توانند با پاکستان و هندوستان فعالیت‌های صادرات و واردات انجام دهند.

وی ادامه داد: در دولت اقدام و تحول همه نقاط کشور تبدیل به کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ تبدیل می‌شوند مشروط بر اینکه شور و نشاط و آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون نیز در کشور ایجاد شود.

رضایی در پایان بیان کرد: بدون شک بیرون کردن فقر و تنگدستی از کشور کمتر از خارج کردن سربازان بعثی از خاک وطن اجر و پاداش ندارد که به فضل خدا این مهم در دولت اقدام و تحول عملیاتی می‌شود.

کد خبر: ۹۳٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha