۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
۴ دلیل عمده برای استفاده از سرویس های محاسبات ابری
«بازار» گزارش می دهد

۴ دلیل عمده برای استفاده از سرویس های محاسبات ابری

محاسبات ابری ارائه خدمات رایانه‌ای از جمله ذخیره‌سازی، پایگاه داده، شبکه، نرم افزار، تجزیه‌وتحلیل و برقراری ارتباط از طریق اینترنت را تسهیل می بخشد و از این طریق سرعت محاسبات را افزایش می دهد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: سرویس های محاسبات و رایانش ابری به مجموعه ای از سرورها گفته می شود که از طریق یک شبکه کاملا یکپارچه به همدیگر متصل هستند و عمده ترین هدف آنها استفاده از سرویس‌های محاسباتی شامل سرورها، ذخیره سازها، پایگاه‌های داده، شبکه و  نرم افزار بر بستر اینترنت (Cloud) است. به عبارت دیگر در این روش، بجای استفاده از سخت افزار، نرم افزار و سایر منابع ذخیره سازی  بر روی کامپیوتر شخصی و یا سرورهای اختصاصی می توان  از طریق هر کامپیوتر متصل به شبکه ،خدمات این گونه سرورها  را بصورت آنلاین دریافت کرد.

محاسبات ابری تمامی خدمات رایانه‌ای از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه داده، شبکه، نرم افزار، تجزیه‌وتحلیل و برقراری ارتباط از طریق اینترنت را در اختیار کاربر قرار داده تا نوآوری سریع‌تر و منابع انعطاف پذیری را به وی ارائه کند

نرم افزارها به صورت متمرکز بر روی سرورهای سمت سرویس دهنده با اتصالات پر سرعت به شبکه اینترنت وصل می شوند و کاربر می تواند به تمامی این نرم افزارها از طریق اینترنت دسترسی داشته باشد.محاسبات ابری تمامی خدمات رایانه‌ای از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه داده، شبکه، نرم افزار، تجزیه‌ و تحلیل و برقراری ارتباط از طریق اینترنت را در اختیار کاربر قرار داده تا نوآوری سریع‌تر و منابع انعطاف پذیری را به وی ارائه دهد.

در پردازش ابری یا Cloud Computing سازمان ها و افراد برای نرم افزار، سخت افزار یا شبکه پولی پرداخت نمی کنند، بلکه توان محاسباتی و سرویس های نرم افزاری مورد نیازشان را خریداری می کنند و از این طریق با سرعت و امنیت بالاتری عمل خواهند کرد. در واقع، پردازش ابری به کاربران این اجازه  را می دهد که  به تمام برنامه های کاربردی و اسناد خود، از هر جایی از دنیا دسترسی پیدا کرده و کمک می کند با دیگران راحت تر تبادل و همکاری داشته باشیم. البته ،همه سرویس‌های محاسبات ابرها یکسان نیستند و یک نوع محاسبات ابری برای همه کسب‌ و کارها مناسب نیست. سرویس‌های مختلفی ارائه شده‌است که می‌توان  بر اساس نیاز یکی را انتخاب کرد  و در کسب‌ و کار خود از آن استفاده کنید.

در پردازش ابری یا Cloud Computing سازمان ها و افراد برای نرم افزار، سخت افزار یا شبکه پولی پرداخت نمی کنند، بلکه توان محاسباتی و سرویس های نرم افزاری مورد نیازشان را خریداری می کنند و از این طریق با سرعت و امنیت بالاتری عمل خواهند کرد

مزیت های سرویس های محاسبات ابری؛ فضای ذخیره سازی نامحدود 
فضای ذخیره سازی برای یک پایگاه داده یکی از عمده ترین مشکلات شرکت های بزرگ میباشددر این راستا یکی از بزرگ‌ترین مزایای Cloud Computing نامحدود بودن اندازه‌ و اسکیل متناسب آن با هر نوع سازمان و مجموعه ای است؛  به عبارتی زمانی که از کلود صحبت می‌کنیم به این معناست که کلود دقیقاً همان مقداری از منابع IT را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که واقعا به آن نیاز دارند و مهم تر اینکه هیچگونه محدویت مکانی وجغرافیایی در دسترسی به این سرویس ها وجود ندارد.

بیش از ۷۵ درصد کارشناسان حرفه ای حوزه تکنولوژی اطلاعات، سرویس های محاسباتی ابری را امن تر و قابل اعتماد تر از سرویس های محلی دانسته و معتقدند که تا به اکنون بیشترین میزان نشت اطلاعات از طریق سرویس های محلی انجام گرفته است

امنیت 
بسیاری از سازمان ها و مجموعه های بزرگ به دلایل مختلفی از جمله عدم اطمینان به سرویس های ابری، ترجیح می دهند به روش سنتی و از طریق پلتفرم های ذخیره سازی محلی داده  های خود را ذخیره سازند؛ اما لازم به ذکر است تمامی سرویس های محاسبات ابری دارای امنیت بسیار بالایی بوده که مداوم از سوی تیم های پشتیبانی ارزیابی و ارتقاء داده می شود.

ناگفته نماند، بیش از ۷۵ درصد کارشناسان حرفه ای حوزه تکنولوژی اطلاعات، سرویس های محاسباتی ابری را امن تر و قابل اعتماد تر از سرویس های محلی دانسته و معتقدند که تا به اکنون بیشترین میزان نشت اطلاعات از طریق سرویس های محلی انجام گرفته است. به گفته این افراد سرویس های خدمات ابری، حرفه ای ترین و در عین حال متخصص ترین تیم های امنیتی را به خدمت گرفته اند که شاید کمتر در شرکت و مجموعه بزرگی به چشم بخورد.

لازم به ذکر است، محاسبات ابری به لطف مجموعه‌ای از سیاست‌ها، تکنولوژی‌ها و کنترل‌هایی که دارد، امنیت کاربرانش را تقویت کرده و از داده‌ها، برنامه‌ها و سایر اطلاعات آن ها دربرابر حملات احتمالی محافظت خواهد کرد و این روند بدون توقف در حال گسترش و بهبودی است.

هزینه منطقی 
جدایی از تمامی مزیت های ذکر شده، کاهش چشمگیر هزینه های  بسیار زیاد خرید نرم افزار و سخت افزار، راه اندازی دیتا سنتر، تامین برق و همچنین ایجاد شرایط دمایی مناسب برای تجهیزات دیتا سنتر و حتی در اختیار گرفتن یک نیروی متخصص IT برای مدیریت دیتا سنتر، از جمله نقاط قوت این سرویس ها شمرده می شود.

محاسبات ابری به لطف مجموعه‌ای از سیاست‌ها، تکنولوژی‌ها و کنترل‌هایی که دارد، امنیت کاربرانش را تقویت کرده و از داده‌ها، برنامه‌ها و سایر اطلاعات آن ها دربرابر حملات احتمالی محافظت خواهد کرد و این روند بدون توقف در حال گسترش و بهبودی است

سرعت بالا تر 
راه اندازی و نصب سرویس‌های ابری بسیار سریع است و در مدت زمان کوتاهی با کمتر از چند کلیک فعال می‌شوند. به دلیل انعطاف بالای آن نیز در صورت هرگونه تغییر در کسب‌وکار و نیازهای شما، افزایش و کاهش سرویس‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مقیاس پذیری بالاتر 
مقیاس‌پذیری سرویس‌های محاسبات ابری افزایش و کاهش منابع را در هر زمانی برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازد. به این صورت که هر وقت به دلیل بازدید زیاد از سایت، به منابع بیشتری احتیاج شود، سرویس محاسبات ابری به صورت خودکار پهنای باند را افزایش می‌دهد تا در پردازش مشکلی پیش نیاید.

کد خبر: ۹۳٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha