۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
رشد ۲۵۰ درصدی کشت گلخانه‌ای استان بوشهر
استاندار بوشهر خبر داد

رشد ۲۵۰ درصدی کشت گلخانه‌ای استان بوشهر

بوشهر- گراوند استاندار بوشهر از رشد ۲۵۰ درصدی کشت گلخانه‌ای استان بوشهر خبر داد.

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اهمیت کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر از جایگاه بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و به ویژه در تولیدات خارج از فصل محصولات کشاورزی، نقش بسیار مهمی در سطح کشور ایفا کرده است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، بیش از ۹۰۰ هزار تن محصول کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی و کدو و بادمجان در استان بوشهر در یک سال اخیر برداشت شده که نشان دهنده جایگاه و موقعیت استان بوشهر در حوزه کشاورزی است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: حمایت از کشاورزان و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و در یک سال اخیر در راستای بهبود وضعیت معیشت کشاورزان، اقدامات قابل توجهی در استان انجام شد.

گراوند یادآور شد: رفع مشکلات کشاورزان در حوزه‌های مختلف و در شهرستان‌های دهگانه استان با تلاش شبانه‌روزی مسئولان و همکاری کشاورزان با کیفیت مطلوبی انجام شد که این مهم، رضایتمندی بخش زیادی از کشاورزان را در پی داشته است.

وی بیان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اهداف بسیار مهم ما در حوزه کشاورزی است و برنامه‌ریزی ارزشمندی در این راستا صورت گرفت و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای توسعه کشت گلخانه‌ای پرداخت شده است.

استاندار بوشهر از رشد ۲۵۰ درصدی کشت گلخانه‌ای استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: از ۱۳۰ هکتار گلخانه در ۵ سال گذشته به بیش از ۴۴۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در سال جاری رسیده‌ایم که نشان دهنده رشد بسیار بالایی است.

گراوند افزود: در سال‌های اخیر بیش از ۴۶۵ میلیارد تومان برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر هزینه شده است و امسال نیز برای این مهم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: کشت گلخانه‌ای علاوه بر افزایش تولید، موجبات کاهش مصرف آب شده و صرفه جویی بسیار خوبی در مصرف آب نیز خواهد شد.

کد خبر: ۹۳٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha