۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
ایجاد منظومه اطلاعات تراکنش‌ها، مانع فرار مالیاتی می‌شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

ایجاد منظومه اطلاعات تراکنش‌ها، مانع فرار مالیاتی می‌شود

رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با ایجاد سامانه الکترونیک و شفافیت در تراکنش‌های یکپارچه نظام‌های مالیاتی، بانک، بیمه و بورس و هم‌افزایی این اطلاعات، از فرار مالیاتی جلوگیری می کند.

به گزراش بازار، محسن رضایی میرقائد، افزود: همچنین برخی مالیات‌های جدید که حق مردم و مصوب قانون است نظیر مالیات بر ثروت و عایدی سرمایه را هم اعمال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نظام مالیاتی کشور مانند نظام بانکی، بورس و بیمه بسیار قدیمی و سنتی است که مشکلات خاص خود را دارد و دولت موجود و دولت‌های قبل نتوانسته‌اند تحولی در نظام مالیاتی کشور ایجاد کنند.

رضایی با بیان اینکه دولت روحانی با ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه که از طریق اوراق مالی و سایر ابزارها تولید شده خداحافظی خواهد کرد و اگر جلوی این وضع را نگیریم سال دیگر بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که نتیجه آن چیزی جز کسری بودجه، تورم و فشار به زندگی مردم نخواهد بود.

نامزد انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری ایران افزود: همچنین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد و همین کسانی که فرار مالیاتی دارند در سال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: این یعنی سالانه چیزی حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان پول مملکت به هدر می‌رود که قابل احیاست و در اولین فرصت دولت ما این کار را خواهد کرد.

رضایی همچنین با اشاره به نبود سامانه الکترونیک و شفاف مالیات‌ها و تراکنش‌ها در کشور افزود: ما به سرعت این سامانه را در کشور ایجاد می‌کنیم و منظومه یکپارچه‌ای از اطلاعات و مبادلات اقتصادی بانک‌ها، بورس و بیمه و همچنین نظام مالیاتی ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه و جهان کمترین مالیات را اخذ می‌کند افزود: از سوی دیگر کسری بودجه ایجاد شده که موجب مالیات تورمی و افزایش تورم می‌شود چراکه در واقع دولت‌ها بدلیل عملکرد غلط خود و ناکارآمدی، مالیات را از طریق تورم روی دوش مردم می‌ریزند و ما تورم را از طریق نقدینگی حل و فصل خواهیم کرد.

وی گفت: تورم را ثابت می‌گیریم، جلوی فرار مالیاتی را خواهیم گرفت و بعضی مالیات‌های جدیدی که حق مردم است نظیر عایدی سرمایه و ثروت را هم اعمال می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علت فرار مالیاتی را دو مساله دانست و گفت: علت اول این است که سامانه‌ای که همه تراکنش‌ها در آن باشد برای تشخیص مالیات افراد وجود ندارد و علت دوم این است که بین کسانی که مالیات نمی‌دهند و برخی مسئولان نظام مالیاتی دست‌هایی وجود دارد که ما این دست‌ها را هم شناسایی و قطع خواهیم کرد، چون اگر شریکی بای دزد قافله نباشد فرار مالیاتی شکل نمی‌گیرد.

رضایی افزود: افراد معینی در برخی گلوگاه‌ها وجود دارند که باید شناسایی شوند و کسانی‌که معامله می‌کنند باید بصورت شفاف مالیات بدهند.

کد خبر: ۹۳٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha