۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
رفع خرابی پکیج خارجی ویزمن - وستن - شوفاژکار

رفع خرابی پکیج خارجی ویزمن - وستن - شوفاژکار

بهتر است ابتدا در مورد طرزکار پکیج و سیستم داخلی پکیج بیشتر بدانیم تا بتوانیم خرابی پکیج را بهتر تشخیص دهیم.

به گزارش بازار، خرابی پکیج چه دلایلی دارد؟ خرابی پکیج شوفاژ دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که درباره آن  نمایندگی پکیج وستن در کرج توضیحاتی ارائه داده است  که به ان ها خواهیم پرداخت.

اما بهتر است ابتدا در مورد طرزکار پکیج و سیستم داخلی پکیج بیشتر بدانیم تا بتوانیم خرابی پکیج را بهتر تشخیص دهیم.

هر پکیج شوفاژ مستقل از نوع نصب(دیواری یا زمینی) دارای سیستمهای داخلی جداگانه ای بشرح ذیل می باشد.

سیستم مربوط به گازرسانی و خروج محصولات احتراق شامل شیر کنترل گاز، مشعل، جرقه زن، سیستم یونیزاسیون، فن یا کلاهک تعدیل

سیستم هیدرولیکی پکیج شامل پمپ، مبدل اصلی و ثانویه، کنترلرهایی که بر روی سیستم هیدرولیکی نصب میشود مانند پرشر سویچ آب، فلومتر یا فلوسویچ

سیستم کنترلی پکیج شامل برد کنترل، کنترلرهای فشار و جریان آب، سنسورهای دما یا NTC ترموستات حد

هر قسمت از پکیج میتواند دچار خرابی شود. اما برای اینکه بهتر بتوانیم خرابی پکیج را تشخیص دهیم لازم بود موارد فوق را بدانیم.

علاوه بر شناخت سیستم های داخلی پکیج، برای تشخیص خرابی پکیج می بایست طرز کار پکیج را نیز بدانیم.

بدین منظور تاسیسات  بابامرادی مراحل کار پکیج را به جزئیات و مفصل توضیح خواهد داد.

ابتدا بهتر است با این مفاهیم آشنا شویم:

 درخواست به عملی گفته میشود که باعث میشود پکیج روشن شود. باز کردن آبگرم مصرفی یک درخواست است. نمونه دیگر درخواست پایین بودن دمای آب برگشتی شوفاژ نسبت به دمای تنظیمی کاربر می باشد. در واقع درخواست به معنای نیاز پکیج برای روشن شدن است.

حال که فهمیدیم درخواست چیست بیایید گام به گام مراحل روشن شدن پکیج را بررسی نمائیم.

برای روشن شدن پکیج طبیعتا اولین چیزی که میبایست حضور داشته باشد درخواست است. یعنی مشتری آبگرم مصرفی را باز کرده و نیاز به آبگرم دارد. یا اینکه مشتری دمای ۸۰ درجه را برای شوفاژ تنظیم نموده اما دمای آب شوفاژ ۶۵ درجه است. بدین ترتیب پکیج می بایست روشن شود و دما را به ۶۵ برساند. یا در مورد اول پکیج می بایست روشن شود و آبگرم مصرفی را تامین نماید.

پس فرض میکنیم درخواست ایجاد شده است.

پس از ایجاد شدن درخواست برد کنترل پکیج که وظیفه کنترل همه جانبه سیستم را بر عهده دارد ابتدا سیستمهای ایمنی را چک می نماید.

ترموستات حد ابتدا چک خواهد شد که دمای آن پایین تر از دمای نوشته شده بر روی ترموستات حد باشد.

در صورتی که دمای ترموستات حد در رنج نرمال بود پرشر سویچ آب نیز چک می شود.

در صورتی که آب به میزان و فشار کافی در سیستم وجود داشته باشد برد کنترل پکیج پرشر سویچ فن را چک می نماید که می بایست در حالت باز باشد.

اگر پرشر سویچ هوا یا فن در حالت باز بود فن روشن می شود.

حال نوبت آن رسیده که پرشر سویچ فن بسته شود. پس بنابراین پرشر سویچ فن یکبار دیگر بررسی میشود. این بار باید در حالت بسته باشد.

در صورتی که تا به اینجا برد کنترل مشکلی را تشخیص نداده باشد برد کنترل دستور جرقه زدن را توسط ترانس جرقه صادر میکند.

پس از جرقه زدن شیر گاز مسیر گاز را باز نموده تا شعله تشکیل شود.

در این وضعیت برد کنترل می بایست بررسی نماید که آیا شعله تشکیل شده است یا خیر.

در صورتی که شعله تشکیل شده باشد برد کنترل توسط میله یونیزاسیون متوجه این موضوع خواهد شد و شعله پایدار خواهد ماند تا زمانی که درخواست وجود داشته باشد.

علت اتومات نکردن پکیج شوفاژکار چیست؟
بگذارید با اصلی‌ترین مشکل، یعنی علت اتومات نکردن پکیج شوفاژکار شروع کنیم. اولین عاملی که می‌تواند باعث رخ دادن چنین مشکلی شود، هوای سرد و دیر روشن شدن پکیج است. بعد از روشن شدن پکیج شوفاژکار در هوای سرد، دستگاه به دمای واقعی خود نمی‌رسد. البته در چنین شرایطی، باید در حدود ۴۰ دقیقه به پکیج زمان داد، تا به دمای واقعی برسد. با گذشت زمان گفته شده اگر پکیج به دمای خود نرسید، تعمیرکار به شما اعلام می‌کند که سنسور دمای دستگاه یعنی NTC مشکل پیدا کرده است.

سنسور دمای NTC برای اندازه گیری دمای پکیج به کار می‌رود، بهتر است قبل از عیب یابی پکیج، با اجزای تشکیل دهنده پکیج شوفاژکار آشنا شوید. این حسگرها از نوع مقاومتی بوده و نسبت به دما عملکردی معکوس دارند. به عنوان مثال در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد، ۱۰ کیلو اهم مقاومت دارند.

سنسور دمای NTC که دیده بان برد نیز نامیده می‌شود، وظیفه دارد دمای آب را به پکیج اعلام کند. اگر سنسور، این دما را با اختلاف به برد اعلام کند پکیج شوفاژکار نیز اتومات نخواهد کرد.

علت کار نکردن چراغ قرمز پکیج
زمانی که کار کردن پکیج و فعالیت آن با مشکلی روبه رو شود، چراغ قرمز پکیج روشن خواهد شد. بیشتر مواقع با ریست کردن و راه اندازی مجدد پکیج رفع  می گردد. ولی اگر چراغ  پس از ریست شدن، روشن بماند، می بایست این مشکل را با یک تعمیرکار مجرب مطرح کنید تا برای سرویس و تعمیرات پکیج دیواری خود اقدام نماید و علت کار نکردن چراغ قرمز پکیج را بررسی کند.

بررسی تخصصی علت کار نکردن پکیج دیواری شوفاژکار


آب کافی در مدار و لوله‌ های پکیج وجود ندارد
عمده ترین علت کار نکردن پکیج، افت فشار آب دستگاه است. تمام دستگاه ها به طور تعریف شده ای به یک سیستم خاموش کردن خودکار تجهیز شده هستند و یکی از دلایلی که سبب فعال شدن این سیستم می‌گردد، کمبود فشار آب است. توسط نشان‌گر عقربه‌ای که به‌طور معمول زیر پکیج تعبیه شده، میزان فشار آب مخزن را بررسی نمایید. اگر این مقدار کمتر از ۰.۵ باشد، دستگاه روشن نخواهدشد. می‌بایست این نشانگر عددی بین ۱ و ۲ را نشان دهد. به وسیله شیر فشار آب کنار این نشان‌گر می‌توانید فشار مخزن را بالا ببرید، درصورتی‌که با این کار فشار مخزن بالا نرفت و یا بعد از افزایش مجددا کاهش پیدا کرد، باید این کار را به یک تعمیر کار پکیج محول کنید.

لوله‌ها و شوفاژهای ساختمان را هوا گرفته است
سایر علت کار نکردن پکیج، هوا گرفتن پکیج می‌باشد. امکان دار مقدار هوای موجود در لوله‌ها و شوفاژهای شما به حدی افزایش یافته باشد که امکان ارسال آب گرم از پکیج به شوفاژها برای دستگاه امکان‌پذیر نباشد. در این صورت، پکیج به طور اتوماتیک خاموش شده که با ریست کردن پکیج و تنظیم فشار آب مخزن نیز مشکل برطرف نمی‌گردد. بنابراین تمام شوفاژها را هواگیری کنید، چنانچه ایراد بازهم برجای بود، احتمالا پمپ پکیج با مشکلی مواجه شده است و به جای آب، هوا را به لوله‌های پکیج وارد می سازد. در این حالت باید کار را به یک متخصص محول کنید، برطرف کردن عیوب پمپ پکیج برای شما مقدور نیست و فقط نمایندگی پکیج شوفاژکار در کرج ارائه دهنده خدمات پس از فروش پکیج شوفاژ دیواری شوفاژکار می باشد.

در لوله‌های پکیج و شوفاژها رسوب تجمع کرده است
آب بیشتر مناطق ایران رسوب زیادی ندارد ولی جهت حصول اطمینان معمولا یک سیستم سختی‌گیر در مدار لوله‌ ها کار گذاشته می شود. در صورتی که پکیج شما از سختی‌گیر آب بهره ای نمی برد و بیش از یک سال است که پکیج برای شما کار می کند، امکان دارد پکیج یا جایی از مدار آب آن به گرفتگی نشئت گرفته از رسوبات گرفتار شده باشد. به منظور رسوب‌زدایی می بایست درخواست خود را در سایت تاسیسات بابامرادی  ثبت نمایید.

عیب یابی پکیج ویزمن
برای عیب یابی پکیج باید به ارورهایی که پکیج می‌دهد توجه شود که در ادامه می‌خواهیم همه ارورها را به صورت کامل توضیح دهیم.
پس از عیب یابی پکیج ویزمن باید آن را تعمیر کنید و یا ارور آن را برطرف کنید در صورتی که قصد تعمیر پکیج ویزمن خود را داشتید می‌توانید از نمایندگی پکیج ویزمن در کرج  مرکز تخصصی تعمیرات پکیج در کرج کمک بگیرید.
در ابتدا می‌خواهیم به انواع مدل‌های۲۴, ۲۸, ۳۶ (FF , CF)  پکیج ویزمن اشاره کنیم.

عیب یابی پکیج ویزمن مدل L, K:
۱. زمانی که ارور پکیج ویزمن E۱ باشد باد بفهمید که علت آن خرابی پرشر سوئیچ (ابزار دقیق کنترل فشار) می‌باشد و یا اینکه فشار آب کم است که باید تعمیر و یا تعویض شود.

۲. ارور E۲ برای نمایش عدم شعله پکیج ویزمن می‌باشد.

۳. ارورهای E۱۲, E۳۹ , E۹۹ نشانه از کار افتادن برد پکیج می‌باشد.

۴. ارور E۸۸ که در صورت مشاهده آن باید بدانید که پکیج بیشتر از حد مجاز گرم شده است.

۵. ارور E۱۰  نشانه نشت دود از دودکش است که در صورت مشاهده آن باید دود کش را بررسی کرد و مشکل آن را برطرف کنید.

۶. ارور E۵۰ نشان دهنده این است که در حالی که پرشر در حال کار کردن است فن از کار افتاده است و در این صورت باید فن را تعمیر یا تعویض کنید.

۷. ارور E۵۱ عکس ارور E۵۰ است به منظور این است که فن کار می‌کند و پرشر از کار افتاده است.

۸. در صورت مشاهده ارور E۴۲ باید بفهمید که مدار پکیج ویزمن باز شده است و باید آن را تعویض کنید.

۹. ارور E۸۱ برای نمایش این است که پمپ خراب شده و یا شعله خراب است و دمای پکیج به ۱۰۵ درجه سانتیگراد رسیده است.
در این صورت باید رسوب گیری پکیج ویزمن انجام شود.

کد خبر: ۹۳٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha