۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

از دلایل بسیار مهمی که باعث رواج پارتیشن در بین مردم شده است، نیاز و تمایل مردم به ایجاد تنوع در مکان زندگی آنها می باشد.

به گزارش بازار، امروزه انواع و اقسام پارتیشن بندی در بازار موجود می باشد، به طوری که امکان انتخاب برای مشتریان گسترده می باشد، پارتیشن ها در بسیاری از موارد نقش جداسازی برخی قسمت ها را انجام می دهند و در بعضی مواقع حتی به عنوان دکور در منازل و ... مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو از محبوبیت بسیار زیادی در بین علاقه مندان به دکور برخوردار می باشد.

از مواردی که در مورد استفاده از پارتیشن ها رواج پیدا کرده است استفاده از انواع پارتیشن ها در فضاهای متفاوتی می باشد، از دلایل بسیار مهمی که باعث رواج پارتیشن در بین مردم شده است، نیاز و تمایل مردم به ایجاد تنوع در مکان زندگی آنها می باشد که با استفاده از پارتیشن های زیبا و مناسب انجام این کار بسیار ممکن می باشد و می تواند زیباترین تغییرات را برای منزل یا محل کار شما به ارمغان بیاورد.

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

پارتیشن یا پارتیشن بندی چیست؟
پارتیشن : قسمت بندی محوطه داخلی، به گونه ای مطلوب و برای داشتن فضایی با کارآیی بیشتر، را پارتیشن می‌گویند. این محصول علاوه بر جداسازی فضای داخلی، می‌تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون فضا باشد. به علاوه شما می توانید با استفاده از پارتیشن، دکوری خاص و جذاب داشته باشید.

مزایای استفاده از پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی چیست؟
وقتی ما درمورد پارتیشن بندی یا دیوار جداکننده کاذب و تقسیم کننده موقت فضا در دکوراسیون داخلی و مزایای آن صحبت می کنیم دلایل متعددی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

۱-نیاز به تنوع در دکوراسیون: پارتیشن ها به دلیل تنوع بسیار زیادی که امروزه دارند، می توانند انواع تغییرات مختلف را در دکوراسیون به وجود آورد و نیازهای شما را در این زمینه برطرف کند.

۲-منزل یا محل کار شما نیاز به تغییرات متداوم دارد: از دلایل بسیار مهمی که در مورد استفاده از پارتیشن ها وجود دارد این است که گاهی اوقات شما نیاز دارید ماهی یا چند ماه یک بار نوع و مدل منزل یا محل کارتان را تغییر دهید و به نوعی همیشه تنوع را در منزلتان به کار گیرید، پارتیشن ها این امکان را برای شما فراهم میسازند چراکه می توانید به هر سلیقه ای محل آنها را تغییر دهید و باعث زیبایی دکوراسیون شما بشود.

۳-صرفه جویی در تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار: گاهی اوقات شما دوست دارید به طور کلی منزل یا محل کار خود را تغییر دهید و از مدل آنها خسته شده اید، اما انجام این کار نیاز به هزینه های بسیار زیادی دارد، استفاده از پارتیشن بندی های متفاوت می تواند ضمن کم کردن هزینه های شما در انجام این کار، تمام نیاز های شما را در این زمینه نیز برطرف کند.

۴-جدا سازی و تفکیک کردن فضاهای مختلف: با استفاده از پارتیشن ها می توانید به راحتی یک مکان را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید به طوری از هر قسمت بشود استفاده های متفاوتی کرد.

بررسی کاربرد پارتیشن بندی در انواع محیط های اداری و غیر اداری
پارتیشن بندی را به هیچ عنوان نمی توان به مکان و فضای خاصی محدود کرد، چراکه امروزه در هر مکان و فضایی اعم از فضاهای سر باز یا سر پوشیده، شرکت ها، موسسات مختلف، منازل و هر مکان دیگری استفاده از پارتیشن ها رواج بسیار زیادی پیدا کرده است.

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

انواع مدل پارتیشن در بازار
امروزه پارتیشن ها بنابر استفاده مشتریان و نیاز های آنها انواع و متریال متفاوتی دارند که به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم:

از بیشترین نمونه های پارتیشن در بازار می توان به پارتیشن های کنف، شیشه ای، شیشه و با فریم های استیل، پارتیشن های چوبی، پی وی سی، ام دی اف و پارتیشن های پارچه ای با جنس های خاص می باشد که از این موارد پارتیشن های ام دی اف محبوبیت بسیار زیادی در بین مشتریان دارند.

همچنین با پیشرفت هایی که صورت گرفته امروزه پارتیشن های دوجداره، پارتیشن هایی با امکان شست و شو، پارتیشن های ضد حریق و... نیز به بازار عرضه شده که باعث گسترش تنوع آنها شده است.

از مزایای مهم استفاده از این نوع پارتیشن ها این است که امنیت بسیار بالایی برای افرادی دارد که در منزل یا محل کار خود از این پارتیشن ها استفاده می کنند.

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

                                                       

انواع پارتیشن به لحاظ تغییر موقعیت آنها
پارتیشن ها را می‌توان به ۲ دسته کلی تقسیم کنیم:

۱-پارتیشن های متحرک: از ویژگی های پارتیشن های متحرک می توان به امکان جا به جایی بسیار آسان در هر نقطه از منزل یا محل کار اشاره کرد، این نوع پارتیشن ها از انعطاف پذیری بسیار بالایی در تزئین بر خوردار می باشند.

پارتیشن های متحرک به نسبت دیگر پارتیشن ها بسیار سبک بوده و حمل و نقل آنها به آسانی صورت می گیرد، پارتیشن های ثابت گاهی به صورت کرکره ای و تاشو نیز می باشند که بنابر نیاز مشتریان استفاده می شوند.

۲-پارتیشن های ثابت: خب همانطور که از نام آنها پیداست، پارتیشن های ثابت امکان تغییر و جا به جایی را ندارند و در یک محل خاصی نصب می شوند. این پارتیشن ها از وزن بیشتری نیز برخوردار می باشند که برای تقسیم بندی محیط منزل یا محل کار شما به صورت ثابت و بدون تغییر، در محل مورد نیاز توسط متخصصین خاص خود نصب می شود.

اما طبق آماری که وجود دارد پارتیشن های متحرک به جهت حمل و نقل آسان، نصب سریع و امکاناتی از این نظیر، از محبوبیت بیشتری نسبت به پارتیشن های ثابت برخوردار می باشند.

کد خبر: ۹۳٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha