۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می‌شود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می‌شود

زنجان- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می‌شود، گفت: ایجاد اختلاف از درون کشور است و در حال حاضر ۹۸ درصد مشکل کشور در قوانین و مقرراتی است که اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت الله اکبری شامگاه یکشنبه در دیدار با شماری از فعالان اقتصادی زنجان در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان در مسیر چند استان  قرار گرفته و این ویژگی ممتازی برای این استان است.

وی با بیان اینکه این استان در مسیر کریدور استان‌های شمالغرب قرار گرفته است،اظهار کرد: این استان به علت داشتن سرمایه گذاران خوب اتاق بازرگانی خوبی هم دارد. 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فکر ما این است که در کنار فعالان اقتصادی و تولیدی باشیم و در گزینش وزرا و مدیران جامعه اقتصادی، از فکر و ایده فعالان حوزه اقتصاد استفاده شود و افراد لایق و توانمند وارد عرصه شوند. 

اکبری  تصریح کرد: اگر ظرفیت مردمی را وارد عمل کنیم کشور از هر نظر بیمه می‌شود بنابراین حضور آگانه مردم در انتخابات آینده خوبی را برای کشور رقم می زند. 

وی به موضوع تحریم ها اشاره کرد و ابراز داشت: تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می شود و ایجاد اختلاف از درون کشور است و در حال حاضر ۹۸ درصد مشکل کشور در قوانین و مقرراتی است که اجرا نمی‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در مجلس یازدهم کارهای اساسی انجام داده ایم و بحث دیپلماسی اقتصادی را برای اولین بار در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کردیم و در حال نهایی کردن طرحی با عنوان الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی هستیم.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر سفارتخانه های ما هیچ خروجی ندارند، گفت: ما درصدد هستیم که چهره آنها را تولیدی، اقتصادی، صنعتی و معدنی کنیم تا در دنیا ما را به این شکل بشناسند. 

وی با بیان اینکه هیچ فعال اقتصادی نباید زندانی شود،تصریح کرد: در صورت نیاز باید به ایجاد خط تولید و یا کارخانه‌ دیگر محکوم شود چون زندانی کردن یک تولید کننده عقلانی نیست و به اقتصاد کشور ضربه می زند. 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی با ایجاد اشتغال باری از دوش دولت بر می‌دارد،یاد آورشد: هدف از سفرهای استانی  بنده ایجاد زمینه های مناسب برای مشارکت فعالان اقتصادی در کنار دولت است.

اکبری با بیان اینکه دولت باید تیم درست کند،افزود: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید میدان دار باشند و حداقل میدان داری برای فعالان اقتصادی این است که وزرا و مدیران اقتصادی را خود آنها انتخاب کنند و این شعار انتخاباتی نیست. 

وی ابراز داشت: هدف ما ایجاد انسجام بین فعالان اقتصادی در سراسر کشور است و  فعالان عرصه اقتصادی از دولتی که روی کار می‌آید باید مطالبه‌گری داشته باشند.

کد خبر: ۹۳٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha