۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
۴۰ درصد حجم ذخیره آب سد «اکباتان» همدان خالی است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

۴۰ درصد حجم ذخیره آب سد «اکباتان» همدان خالی است

همدان - حسینی بیدار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ‌گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد حجم ذخیره آب سد «اکباتان» همدان خالی است.

سیدهادی حسینی بیدار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره اینکه مصرف آب با توجه به افزایش دمای هوا و شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است، افزود: براساس گزارش های دریافتی، تاکنون ۲۳۰ میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش بارندگی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد حجم ذخیره آب سد «اکباتان» همدان خالی است، اظهار کرد: از آغاز سال ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۱۱۰ میلیمتر بارندگی نسبت به سال گذشته کم داشتیم به طوری که سال گذشته در این مدت سد اکباتان ۱۰۰ درصد پر بود یعنی ۳۵ میلیون مترمکعب آب داشت اما امسال ۱۹ میلیون مترمکعب معادل ۶۰ درصد آب دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه از وضعیت بحرانی و وخیم آب همدان سخن گفت و عنوان کرد: متاسفانه در استان همدان ۶۰ درصد جمعیت بالاتر از الگوی مصرف، آب مصرف می کنند.

سرانه مصرف آب در استان همدان ۱۹۰  لیتر در شبانه روز است

حسینی بیدار با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در استان همدان ۱۹۰  لیتر در شبانه روز است، گفت: در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگر نیازمند همکاری و همراهی مشترکین برای مدیریت مصرف هستیم چراکه اگر مردم‌رعایت نکند قطعاً قطعی  آب خواهیم داشت.

وی میزان مطالبات این شرکت از مشترکان را ۲۶ میلیارتومان ذکر کرد و گفت: از این مبلغ ۱۶.۶ میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی است که نیروهای مسلح با ۱.۴ میلیارد تومان، بخش تجاری با ۲.۳ میلیارد تومان، بخش اداری ۹۰۰ میلیون تومان و بخش آموزشی با ۸۰۰ میلیون تومان بیشترین بدهی را دارند.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه در ثانیه ۶۵۰ لیتر پساب فاضلاب تصفیه و بازچرخانی می شود، افزود: آمادگی لازم وجود دارد تا برای هر صنعتی که در حاشیه جاده تهران قرار گرفته تأمین آب شود. ‌

کد خبر: ۹۳٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha