۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
دولت آینده باید به قوانین مجلس در حوزه مسکن پایبند باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت آینده باید به قوانین مجلس در حوزه مسکن پایبند باشد

فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت آینده همانند دولت فعلی به قوانین مجلس و سیاست‌های تولید مسکن جهت برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا توجه نکند، با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله فیروزی پوربادی، با اشاره به کاهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، گفت: بازار مسکن نسبت به اجرای قوانین مجلس واکنش نشان داده به نحوی که در دو ماه اخیر شاهد کاهش قیمت مسکن در پایتخت و سایر مناطق کشور بودیم اما تداوم این روند کاهشی در گروی توجه هرچه بیشتر دولت آینده به اجرای چند مولفه اصلی در حوزه مسکن است.  

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت آینده باید سیاست و برنامه مشخصی برای ساماندهی بازار مسکن به ویژه بازار اجاره خانه داشته باشد از طرفی باید به قوانین مصوب مجلس از جمله مالیات بر خانه های خالی، قانون جهش تولید و تامین مسکن و موارد مطروحه در قانون بودجه، در خصوص تامین زمین ارزان قیمت برای ساخت انبوه خانه و ارائه تسهیلات مناسب جهت ساخت واحد مسکونی، بازسازی بافت فرسوده و خرید خانه توجه ویژه صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت آینده همانند دولت فعلی به قوانین مجلس و سیاست های تولید مسکن جهت برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا توجه نکند، با توجه به افزایش تقاضا با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد. از طرفی برای ساماندهی بازار اجاره بها نیز باید سقفی مشخص کرده و بر فعالیت بنگاه‌های معاملاتی نظارت دقیقی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بی‌تردید یکی از شروط کمیسیون عمران برای رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی دولت آینده اهتمام آن به اجرای قوانین مجلس است.

کد خبر: ۹۳٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha