۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
۳۶۸۱ ماینر در آذربایجان شرقی کشف شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی:

۳۶۸۱ ماینر در آذربایجان شرقی کشف شد

تبریز- فرج نیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی از کشف و ضبط ۳۶۸۱ ماینر طی سه سال گذشته در استان خبر داد.

اکبر فرج نیا در گفتگو با خبرنگار بازار با دعوت مردم برای رعایت مدیریت مصرف برق گفت: امسال حجم بارش ها قابل توجه نبود که به کاهش ذخایر آبی پشت سدها منجر شد .

فرج نیا افزود: ۱۰ هزار مگاوات تولید برق آبی در کشور داریم که امسال ۴ هزار مگاوات از این مقدار محقق نشد.

 وی تاکید کرد: ۲۵ درصد مصرف انرژی در کشور به دلیل شرایط هوایی در مقایسه با سالهای گذشته متفاوت شد که ما را غافلگیر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در بخش دیگری تاکید کرد: توسعه مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز نیز از دیگر دلایل افزایش مصرف برق بود.

 فرج نیا تصریح کرد: استخراج هر بیت کوین معادل ۳۵ هزار مشترک خانگی و مصرف برق ۱۰۰ سال یک خانه است که بر این اساس اکیپ کشف استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز در استان تشکیل شد.

 وی ادامه داد: در طی سه سال گذشته ۳۶۸۱ ماینر کشف و به مراجع قضایی معرفی شده است که امسال نیر ۴۸۰ دستگاه کشف شد.

وی همچنین ادامه داد: امسال ۵۱ مرکز سال گذشته ۸۲ مرکز و سال ۹۸ نیز ۳۷ مرکز استخراج رمز ارز در سطح استان آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

 فرج نیا در ادامه با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص کاهش بار صنایع اظهار داشت: برنامه های تشویق محور به واحدهای تولیدی صنایع ابلاغ شده است کلیه ادارات هم باید ۵۰ درصد میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: برق دو بانک در شهرستان های مراغه و جلفا به علت مصرف بیش از حد میانگین امروز قطع شد که اخطار قبلی نیز به این بانک ها داده شده بود.

 فرج نیا در ادامه از نصب سلول های خورشیدی بر پشت بام مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ مشترک تایید شده و مراحل نصب آنها آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: کلیه مرخصی‌های نیروهای عملیاتی تا پایان انتخابات لغو شده و تیم‌های تعمیرات نیز در آماده‌باش کامل هستند.

کد خبر: ۹۳٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha