۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
خراسان شمالی مبنای تولید بذر کاملینا می‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

خراسان شمالی مبنای تولید بذر کاملینا می‌شود

بجنورد- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت الگویی گیاه روغنی کاملینا در خراسان شمالی نتایج خوبی داشته که تولید بذر این گیاه از این مزرعه الگویی، مبنای توسعه کشت کاملینا در سطح کشور خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، کامبیز بازرگان، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مرکز تحقیقات کشاورزی ایران در نشست با معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی، استان بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

وی گفت: هرچند که تعداد کارکنان و کارشناسان شاغل در حوزه اجرایی جهاد کشاورزی خراسان شمالی کافی نیست، با این‌وجود، شاهد هستیم که خراسان شمالی از جمله استان‌های بهره‌ور در تولید محصولات کشاورزی کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری این مطلب که ارتقای بهره‌وری به انجام تحقیقات و پژوهش‌ها نیازمند است، تصریح کرد: این مهم باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد و منابع مالی آن تأمین شود.

بازرگان در بخش دیگری از سخن خود به کشت گیاه کم آب طلبی به نام کاملینا به چرخه کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: از کشت این گیاه، محصول روغن تولید می‌شود.

وی بابیان اینکه امسال کشت این گیاه در مزرعه الگویی مرکز تحقیقات کشاورزی سیساب خراسان شمالی اجرایی شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است، اعلام کرد: تولید بذر این گیاه از این مزرعه الگویی، مبنای توسعه کشت کاملینا در سطح کشور خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشت این گیاه روغنی کم آب طلب در کشور چشم‌انداز خوبی خواهد داشت.

حمایت از تولید محصولات سالم
بازرگان گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی دارای دیم‌زارهایی است که در بخشی از آن‌ها محصولات بدون استفاده از کود و سم کشت می‌شوند و به بار می‌نشینند، سازمان تحقیقات کشاورزی کشور بر ظرفیت تولید محصولات سالم در دیم‌زارهای خراسان شمالی اذعان می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: تقاضا می‌شود که خراسان شمالی مطالعات کامل‌تری در زمینه کشت محصولات سالم در دیم‌زارهای خود انجام دهد که وزارت جهاد کشاورزی از انجام و گسترش تولید محصولات سالم حمایت خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تولید محصولات سالم مورد تقاضای بازارهای بین‌المللی است.

کد خبر: ۹۳٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha