۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
خراسان شمالی به یکی از دروازه‌های صادراتی کشور تبدیل شود
آیت الله رئیسی:

خراسان شمالی به یکی از دروازه‌های صادراتی کشور تبدیل شود

بجنورد- نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی، گفت: این استان باید به یکی از دروازه‌های ارتباط صادراتی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نطق تلویزیونی با مردم خراسان شمالی به زمینه ارتباطات استان با کشور ترکمنستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توسعه ارتباط با این کشور زمینه اقتصاد تجاری با آسیای میانه باید تقویت و خراسان شمالی به یکی از دروازه‌های ارتباط صادراتی کشور تبدیل شود.

وی بابیان اینکه خراسان شمالی زمینه‌های بسیار عالی برای توسعه‌یافتگی دارد، افزود: این استان در بخش کشاورزی می‌تواند به‌عنوان قطب کشاورزی تبدیل شود و درزمینهٔ صنایع که صنایع فعالی مثل پتروشیمی و آلومینا دارد نیز می‌تواند توسعه یابد و شرایطش متفاوت شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به‌ضرورت اجرای زیرساخت ارتباطات هوایی و ریلی در این استان گفت: استان خراسان شمالی جدید التاسیس است و باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات جا برای پیشرفت بسیاری دارد.

رئیسی تعطیلی و نیمه تعطیل بودن شهرک‌های صنعتی را از موضوعات قابل‌حل در دولت خود خواند و به مسئله بیکاری جوانان و دغدغه خانواده‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: معتقدیم مشکل مسکن و اشتغال جوانان کاملاً قابل حل است و مسئله ازدواج جوانان هم درگرو حل مسئله اشتغال و مسکن و رفع ۴۰ درصد ظرفیت معطل تولیدی کشور خواهد بود که حل خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان درآمد گیاهان دارویی همانند درآمد ما از نفت می‌تواند آورده بسیار خوبی داشته باشد و باید این بخش تقویت یابد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اقتصاد فضای مجازی را هم در رفع مشکل اشتغال بسیار مهم خواند و گفت: اگر اقتصاد در این بخش حل شود به دنبالش اشتغال زیادی ایجاد می‌شود.

رئیسی اقتصاد جنگل در استان خراسان شمالی را برای فضای گردشگری قابل‌توجه بیان کرد.

وی زمین را بالاترین بخش هزینه مسکن بیان کرد و افزود: در شهرهای(بجنورد فاروج شیروان و راز و جر گلان ) استان زمین به‌اندازه کافی هست و اگر دولت زمینه‌ای اطراف شهرها را آزاد کند و در اختیار مردم بگذارد و تسهیلات خوبی بدهد وضع مسکن‌سازی را به‌مراتب بهتر کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر سالانه یک‌میلیون شغل و مسکن ساخته نشود خیلی عقب‌ماندگی داریم و قابل جبران نیست و در هرسال هم در ساخت ۷۰۰ هزار مسکن عقبیم.

رئیسی با اشاره به مسئله آب در استان خراسان شمالی نیز گفت: ما بحث کمبود آب نداریم بلکه بحث مدیریت آب‌داریم و اگر آب درست مدیریت شود نشان می‌دهد گام‌های درستی برداشته‌ایم.

کد خبر: ۹۳٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha