۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
توسعه طرح زراعت چوب با تفاهم پارک علم‌وفناوری و اوقاف گلستان
رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبرداد؛

توسعه طرح زراعت چوب با تفاهم پارک علم‌وفناوری و اوقاف گلستان

گرگان- غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: طرح توسعه زراعت چوب با استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و درختان هیبریدی با همکاری اداره کل اوقاف گلستان اجرایی می شود.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح توسعه زراعت چوب با استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و درختان هیبریدی، برای نخستین بار با همکاری و مشارکت پارک علم و فناوری گلستان و حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به صورت پایلوت در گلستان انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از شرکت های دانش بنیان اقدام به گونه ای از زراعت چوب داشته که با توجه به سریع رشد بودن آن می تواند برای توسعه زراعت چوب در استان بسیار مفید باشد.

غفاری ادامه داد: به همین منظور تفاهمنامه ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه منعقد شد تا با تکثیر و تجاری سازی این گونه در اراضی اوقاف این کار مرحله به مرحله انجام شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح یک برنامه سه ساله در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه ابتدا بصورت محدود و پایلوت در مدت دو ماه انجام می شود چرا که نیاز است تکثیر صورت بگیرد تا بتوانیم برای تجاری سازی آن اقدام کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این گونه درخت درصدی مقاومت در برابر شوری آب دارد امکان کشت در مناطقی مانند آق قلا، مراوتپه و مناطقی از این دست را خواهد داشت.

غفاری در خصوص توجیه اقتصادی کشت این گونه درختی گفت: این گونه نسبت به گونه های مشابه بهتر عمل کرده است و چند مزیت عمده دارد یکی اینکه به شوری آب مقاوم است و دیگری سرعت رشد بالای دو نیم متر در سال را دارد.

وی ادامه داد: همچنین نوع بافت چوب به گونه ای است که برای کاربری های مختلف مفید تشخیص داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه هم به توسعه فضای سبز استان کمک خواهد شد و هم از لحاظ اقصادی با توجه به مقدار چوبی که تولید می شود به صرفه است.

کد خبر: ۹۳٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha